CDrom DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

kicker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2005
Hier ben ik weer met wat vragen over drivers die geschikt zijn voor het branden en lezen van cd-rom en dvd. Ik heb forums en websites nagepluisd, maar daarmee is voor mij (als complete leek) de zaak zo mogelijk nog onduidelijker geworden. Men heeft het steeds over cd-romdrivers, DVDdrivers, readers en writers, terwijl ik dacht dat een driver deze taken allemaal alleen aankon.
Op mijn PC was een driver "TSSTcorp CD/DVDW TS-H552U" van Samsung geinstalleerd door de leverancier of fabrikant, die zonder problemen cd-roms kon lezen en branden en dvd's afspelen.
Toen ik echter een "image" wou branden van mijn harde schijf bleek dat echter niet te gaan en loopt mijn PC zelfs volledig vast zodat ik de voeding moet uischakelen om opnieuw te starten. De driver kan dus geen DVD's branden.
Ik ben dus op zoek naar een geschikte driver, die alle cd's en dvd's + of - kan lezen en branden en vraag mij af of ik vòòr de installatie de oude driver eerst volledig moet verwijderen en hoe doet men dat.
Kan iemand mij redden uit dit doolhof.
Ik zou heel dankbaar zijn voor wat goede raad in eenvoudige begrijpelijke taal en als het kan wat handige tips
Mijn PC: Processor Intel(R) Celeron(R), snelheid 2392 MHz. Capaciteit vaste schijf:80 Gb.
Windows XP Home Edition, service Pack 2. Ramgeheugen 256 Mb.
Groeten van K.

Het lijkt mij eerder dat er iets mis is met je brander, ik heb dezelfde en win xp en hier doet ie t goed..je hebt geen drivers nodig

Jouw speler betreft een Samsung, model 'Writemaster' TS-H552U.
Zie hiertoe ook: http://www.samsung.com/nl/products/odd/dvdwriters/ts_h552u.asp

Ik denk dat je gebaat bent met een Firmware update. Dit betekent dat de speler zélf geupdate wordt.

Het zou namenlijk daardoor kunnen zijn dat hij niet om kan gaan met alle merken lege DVD's. Je kunt bij Samsung heel gemakkelijk hiertoe een programmatje downloaden en installeren die Samsung Live Update heet. Op de pagina staat ook een 'Patch' voor de Live Update, deze moet je daarna ook downloaden en installeren.

Na de installatie, start je de pc opnieuw op en gaat de DVD brander updaten middels het programma Samsung Live Update. Tijdens het update proces moet je even verder niets doen, bijv. niet surfen op internet e.d.

Samsung Live Update kun je hier downloaden:
Klik hierop http://www.samsungoms-europe.com/samsung.php?section=download

NB: Welke programma heb je om te kunnen branden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan