CDrom/DVDspeler wordt wel herkend maar het stuurprogramnma werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter ede
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ede

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hallo,

Plotseling deed mijn Dvd-speler in mijn notebook het niet meer, even nadat ik een downloadsessie had beeindigd.Ik ben in Systeem -apparaatbeheer gaan kijken , daar zag ik een een geel tekentje staan met de aanduiding dat hij niet werkt. Hij wordt niet opgestart en het stuurprogramma werk niet (meer) Ook niet als ik hem de-installeer en opnieuw het stturprogramma wil laden. Hoogstwaarschijnlijk zit er een virus in, Ik heb daarna mij Norton geupdated maar het mocht (nog) niet baten. Ik heb me laten vertellen dat alles eraf moest en ik opnieuw Windows Vista moet installeren en daarna weer alle programma's.
Maar voordat ik dat ga doen, wil ik wel weten of er nog een andere mogelijkheid is.
Ik had op dit Forum van iemand (CJJ) gelezen dat je Regedit kunt uitvoeren en onder Class
de volgende Key moet verplaatsen -exporteren-(4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en rechts de Upper en lower levels moet deleten. Daarna weer opstarten.
Daarna zu de Cdrom weer herkend moeten worden.Ik heb dit nog niet gedaan, omdat,
het stuurprogramma miscchien niet virusvrij is.
Ben ik er ook als ik systeemherstel inschakel op een vroegere datum ?
Wie helpt. Kan ik Hitman Pro gebruiken ?

Groeten, Ede

Een apparaat van het ene op het andere moment niet meer herkennen lijkt me sterk.
Start eens opnieuw op en kijk dan of het probleem opgelost is.

Een apparaat van het ene op het andere moment niet meer herkennen lijkt me sterk.
Start eens opnieuw op en kijk dan of het probleem opgelost is.

Ja, daar ben ik natuurlijk als eerste mee begonnen. Het lukt dus gewoon niet om hem aan de praat te krijgen, omdat het stuurprogramma niets doet. Waarschijnlijk heeft zich daar een virus genesteld die mee naar binnen is gekomen in een wat verminderd waakzame anti-virusomgeving. Hert stuurprog. repareren of verwijderen of vervangen ?
ik zoek een oplossing voordat ik alles moet deleten en opnieuw moet formatteren en installeren.

gr. ede

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan