cdrom en cd-rewriter werken niet onder windows xp

• Onderwerp starter Onderwerp starter cpr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cpr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 sep 2004
Net een nieuwe dimension 4600 pc. Mijn cdrom en cd-brander worden niet herkend. Althans...hij herkend het niet als ik er een cdrom met data, of audio o.i.d. in doe. Ook al ga ik handmatig naar verkennen etc en openen of afspelen dan blijft de melding komen "plaats een schijf of ander geschikt medium"
Het vreemde is dat als ik de pc opstart met een cdrom in de brander en cdromspeler dat hij dan wel werkt en het kan lezen.
Bij apparaatbeheer staat alles correct. GEEN uitroeptekens en qua drivers etc staat er "geen problemen"
Heb ze beide al verwijderd en opnieuw installatie gedaan. Dit werkt niet. Ook heb ik de sleutel uit het register:HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}; al bekeken en de lower filters verwijderd (upper filters stonden er niet in). Dit heeft echter ook niets verbeterd. Heeft iemand enig idee. Werk met Windows XP.
Overigens vertelde ik het aan een collega die precies hetzelfde probleem heeft onder XP en die kwam met die oplossing van starten met cdrom's in het systeem. Dit is uiteraard een tijdelijke oplossing en we zoeken naar DE oplossing. Bedankt alvast.

En staan ze wel in de bios vermeld?

reactie op vraag

Ja staan in de bios.
Op zich moet dat ook wel want als je er een cdrom in doet en opstart dan werken ze prima.
Dell weet het overigens ook niet, heeft er nog nooit van gehoord. Kreeg de tip van iemand op in de bios autodetect in te schakelen, gekeken, is een dell bios, anders dan ik gewend ben maar als ik ze daar bij de cofiguratie oppak staan ze wel op auto (heb de keuze tussen auto en off).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan