CDROM lezer herkent geen CDs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micky2

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2003
Ik heb op een Pentium 90 Mhz Windows 98 SE geinstalleerd. Als ik nu echter een CD in de CD lezer plaats, krijg ik steeds de foutmelding "Geen toegang tot D:\. Het apparaat is niet klaar".

Als ik in Configuratieinstelling naar Systeem ga en dan onder het tabblad Apparaatbeheer kijk, staat er onder cdrom "Mitsumi CD-ROM !B" en vermelding "dit apparaat werkt correct".

Onder Systeeminfo, Onderdelen, Multimedia, CD=ROM, staat:
Station: D
Volume: er is geen CD in het station
(terwijl er wel een CD in het station zit)

Ik heb geen idee welk type CDROM het is dus is het ook niet evident om de juiste drivers te downloaden en te installeren.

Alle tips zijn meer dan welkom! Ik heb Windows 98 SE vanop een CDROM geinstalleerd, maar die CD kan ik nu ook niet meer lezen...

Alvast bedankt!

Lijkt erop alsof een IDE kabeltje er een beetje los in zit.
Probeer eens je pc open te schroeven, en dat het IDE kabeltje van de CD-ROM drive eruit de halen en er weer in te stoppen, goed aandrukken.
Je kunt ook even proberen het kabeltje aan de andere kant aan te drukken, de kant waar het in het moederbord zit. Niet te hard drukken! Het moederbord is maar een dun plaatje :p.

Een IDE connector ziet er zo uit, zit aan het uiteinde van een grijs, breed kabeltje (dit) Die laatste vind ik trouwens wel een mooie foto :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan