cdrom niet in bios

Status
Niet open voor verdere reacties.

paugie

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2003
Berichten
48
Mijn PC wil ook niet weten dat er een cdrom in de kast zit.

als ik alles met jumpers goed ingesteld heb en de pc wil de cdrom nog niet herkennen dan kijk ik met F2 in de setup van BIOS !? en daar vind ik helemaal geen aanduiding dat er eventueel een cdrom aan of uit gezet zou kunnen worden.

Moet ik op een of andere manier het bios duidelijk maken wat voor spullen er allemaal in deze doos zitten? zo ja, hoe doe ik dat ??

Het pctje is een Dell, een koopje vanuit een bedrijf waar ze als aardigheidje WIN XP opgezet hebben maar dus niet de bijpassende CD meegegeven hebben. Dus als het systeem crasht dan heb ik niks meer !!

hoe pakken we dit aan ??
 
Een CD-rom hoeft niet persé in het BIOS staan. De ATAPI standaard werkt buiten het BIOS om.
 
ok geen cdrom in bios. weer wat geleerd.

maar wat nu en hoe krijg ik die PC zo ver dat hij erkent wat er dan wel in de kas zit ??

bij system info is de CD rom ook niet erkend. Hij zit er echt wel in . Stop ik een cd in het laatje dan gaat die eerst wel even ronddraaien, maar ja geen enkele mogelijkheid tot toegang van software of muziek

Dus ????????
 
Hoe heb je die CD-rom aangesloten dan? Op welke IDE-kabel en als wat (master/slave)?

Heb je de rode kant van de platte kabel aan de kant van pin1 geplaatst, zowel op het moederbord als bij de CD-rom?
 
ook daar nog even naar gekeken (want ik had het dus niet zelf geinstalleerd)
de cdrom staat aangesloten op IDE2 en het rode streepje zit op de juiste plek,(aan beide kanten)
de cdrom staat ook nog als Master (maar als ik hem als Slave jumper dan blijft het probleem hetzelfde)

wat staat ons nu nog te doen ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan