Cdrom niet in boot sequence

• Onderwerp starter Onderwerp starter Vinni
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinni

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2003
Ik kan mijn cdrom drive niet selecteren in de bios bij bootsequence ik wil namelijk linux installeren en wil dus vanaf de cdrom kunnen booten ...

het enigste wat ik kan selecteren is c,a en a,c

de cdrom werk wel want als ik met een windows opstart diskette opstart, kan ik wel de inhoud bekijken

Laatst bewerkt:
Ik ga er van uit, omdat je nergens een vraag stelt, dat je weten wat je moet doen. Wel, allereerst veel meer info geven. Over wat voor PC/Laptop hebben we het? Wat voor CD-speler? Wat is het merk EN type moederbord?

Het gaatom een een 486 en een 24 speed cdrom waar ik het merk niet van weet en wat voor een moederbord... al sla je me dood

en m'n vraag is dus hoe kan ik het voor mekaar krijgen om de cdrom als boot device te kunnen gebruiken

Laatst bewerkt:
Er zijn maar heel weinig 486'ers met een optie tot booten vanaf CD. Op de CD-rom van Linux vind je het bestandje boot.img en ook Rawrite.exe. Met Rawrite kun je de image Boot.img op een diskette zetten, daarmee kun je dan booten.

Hou er rekening mee dat Linux in de grafische modus niet lekker draait op een 486. In de tekstmodus is het goed te doen.

andere vraag dan nu: ik probeer slackware linux te installeren op die 486 maar het lukt me niet om een goede boot diskette te maken met rawrite. hoe maak ik een diskette zodat ik de cd in de cdrom drive kan laten draaien en linux daarvandaan te installeren??

ik kan trouwens ook die boot.img niet kunnen vinden op de cd die ik gedownload heb

alvast bedank Vinni

Het kan zijn dat het bestandje anders heet, dit kun je waarschijnlijk nazoeken op de site waar je Linux gedownload hebt of op de site van Slackware. De extensie is wel meestal img.

Met die bootdiskette kun je vanaf de CD-rom installeren.

ik ben nogal een newbie met dit... maar hoe (met welk commando) laat je de cdrom opstarten?? want het lukt me nu wel om op te starten maar snap niet echt hoe ik nu die cdrom kan laten starten

Als je met de juiste bootdiskette opstart gaat de rest vanzelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan