cdrom speler laptop niet in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
Berichten
342
oude laptop van het merk nootbook, pentium 200mmx.

cdrom speler teac cd-316e

Door 4 personen waaronder mezelf helemaal opnieuw geïnstalleerd en het probleem blijft bestaan.
Installatie met opstart diskette en dan de cd rom van Windows ME gaat helemaal goed.

Bij (her)start wordt de cdrom speler ook herkent in DOS (vandaar dat installatie wel lukt) maar in Windows is de cdrom speler niet te benaderen. Hij staat niet in apparaatbeheer, bij het zoeken naar nieuwe hardware wordt hij niet gevonden en ik heb 15 teac cd rom drivers gedownload en proberen te installeren, maar dat is allemaal dos en win 3.1 en 95 spul, werkt dus niet op ME.
Als de cdrom speler benader in DOS is er niets aan de hand, ik kan hem gewoon benaderen en bekijken.

Het aller merkwaardigste is dat de cdrom speler niet te vinden is in de bios, alleen de diskettedrive en hd staan erin. De cdrom speler is aangesloten alleen op een mini ide slot, en er is al geprobeerd de cdrom speler op master, slave en cable select te zetten, maar dat had geen resultaat.

Toen ik de laptop kreeg was de ME installatie brak, maar stond de cdrom speler er wel in, dus het moet wel mogelijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als hij niet herkend word in het BIOS mag je er van uitgaan dat hij kapot is. Want ik lees dat je master/slave al geprobeerd hebt?
 
Als hij niet herkend word in het BIOS mag je er van uitgaan dat hij kapot is. Want ik lees dat je master/slave al geprobeerd hebt?

ik heb Windows ME erop gezet via die cdrom speler en in dos kan ik de cdroms uitlezen, dus kapot lijkt hij mij niet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan