cdrom speler werkt niet onder xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouman4

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
ik heb hier een pc staan.
van iemand om na te kijken.
asus p5p800
nu zit er een philips brander pcrw5232 in.
wat doet het geval bios ziet hem xp ziet hem maar welke cd erin gaat inhoud ziet hij niet.
brander is nieuw en andere cdrom of dvd spelers leveren het zelfde probleem.
enige dat hij wel doet is bij de opstart een xp cd of andere opstartbare boot cd starten dus tot zover ziet de pc hem wel.
maar zodra xp draaiende is houdt het op.

ik heb de orginele mobo drivers draaien
zelfs van de brander de drivers gezocht en draaien
windows gecheckt op hardware of driver conflicten en alles is zowat perfect in orde of staat actief.

hardware config is
ide 1 hardisk 1 hardisk 2 waarvan harddisk 2 versleten is
ide 2 cdrw op master
op zich zou dat moeten werken
al heb ik eens megemaakt dat cdrom slave moest zijn en er een hd bij moest hangen.
maar zelfs dit heb ik hier al geprobeerd sta na enkelde dagen alles checken herconfigureren voor een raadsel warom het nog steeds niet werkt.
en op het punt op te geven.

wie kan me vertellen wat ik meschien over het hoofd zag.

sorry voor me gebrekige spelling en leestekens
ben slecht in taal maar doe me best.

Hallo,

Ik heb precies het zelfde probleem.

Ik heb het ook geprobeert met twee verschillende DVD writers waarvan 1 gloednieuw. Als ik een data cd in het station doe krijg ik heel even een cd rom cursor, maar ik zie geen bestanden of data. Bij properties ziet windows het gewoon als een lege cd.

Used space: 0 bytes
Free space: 0 bytes

Audio cd's worden gewoon afgespeeld in media player

Opstarten met de Windows XP installatie cd is echter geen probleem, dan wordt setup gewoon opgestart en begint het installatie proces.
Deze cd geeft in windows hetzelfde probleem: geen data of bestanden.

Ik heb nog niet geprobeert om windows opnieuw te installeren, als het even kan wil ik dit ook voorkomen.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

nieuwe instal werkt niet jumpers kabels alles al geprobeerd.
al div mensen uitgehoord maar probleem bleef.
ik geef het intussen al op

Gooi je IDE hardware de controllers eens weg en kijk wat er bij de volgende opstart gebeurt.

Hang de cdrom speler eens als slave aan IDE 1 i.p.v. die versleten harde schijf die er nu aan hangt...

Voor mij is het probleem opgelost. Ik heb een nieuwe harde schijf gekocht, en de oude als slave gezet om even data over te zetten en eruit gehaalt. Alles geinstalleerd en werkt weer prima nu.

Vermeld er nog even bij dat er 20kb bad sectors op de oude harde schijf zaten en na het uitvoeren van scandisk zijn er een aantal .sys bestanden verwijderd. (vandaar de nieuwe harde schijf) welke ben ik helaas vergeten op te schrijven.

Bedankt voor de hulp iig.

Edit:
PS. Als er ergens een scandisk log staat laat me even weten waar, dan kan ik het nog even posten als iemand daar wat aan heeft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan