cdrom-stations weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefblues

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Berichten
220
hai
deze morgen pc opgestart. wat zie ik : mijn cd-rom en cd-writer staan niet meer op mijn pc. wat is er gebeurd? heb al systeemherstel gedaan, geen oplossing. kan dus geen cd's afspelen of branden , wat kan ik doen? of hoe krijg ik dit opgelost?
Stef:confused:
 
Probeer dit eens.

Ga naar Start/Uitvoeren, type daar in 'regedit' en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de spelers nu opnieuw installeren.

Bron: Lucky Fred
 
zelfde probleem

Heej mensuh,
dit probleem heb ik ook gehad. Mijn pc crashte ook nog eens regelmatig.
Ik heb toen de hele pc geformatteerd en alles opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien deden ze het weer.
Maar een tijdje daarna deed een een van mijn twee cd rom spelers het weer niet meer. Die heb ik maar losgekoppeld en sindsdien doet de pc het weer. en crasht hij bijna nooit meer
 
waar kan ik de drivers vinden op het internet: van asus dvd . ik vind ze niet direct terug. weet iemand een goed adres:rolleyes:
 
Geplaatst door ikself
Probeer dit eens.

Ga naar Start/Uitvoeren, type daar in 'regedit' en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de spelers nu opnieuw installeren.

Bron: Lucky Fred

Als deze manier niet werkt zou je het volgende kunnen proberen.

Ga naar Apparaatbeheer en verwijder daar de spelers door te kiezen voor Installatie ongedaan maken.

Start daarna de PC opnieuw op en laat windows de Spelers opnieuw installeren. (Doet Windows automatisch als het goed is)

P.S. Als je wilt weten waar je drivers vind zul je het type van de spelers ook moeten geven.
 
Ik heb een zelfde probleem gehad na het installeren van een driver om mijn camera als webcam te gebruiken. Blijkbaar trad er een conflict op. Na het verwijderen van die software was mijn cdrom station ook weer terug.
 
hallo,
ik heb exact gedaan wat lucky fred me aanraade en alles werkt weer. Thanks <lucky Fred;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan