Cdrom "verdwenen"

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mauk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mauk

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2001
Hallo,
Nadat ik nieuwe geheugenmodules in m'n laptop heb geplaatst is m'n cdrom-speler "onvindbaar" geworden(wordt niet door windows gevonden na het opstarten). Bij "apparaatbeheer" staat ook geen cdrom-speler meer en staan er uitroeptekens bij Primaire en Secundaire IDE-controller (bij "vasteschijfcontrollers"). Wie kan mij helpen?? (De cdrom-speler is eentje van "Torisan").
Alvast bedankt voor de moeite!!
Mauk.

Welke Windowsversie?

Heb je tijdens het plaatsen van het geheugen niet per ongeluk een kabel los/scheef getrokken?

Bedankt voor de reactie!!
Ik gebruik windows 98. Volgens mij is er niks losgeraakt en is het ook een softwareprobleem. Bij "systeem > prestaties" staat ook: "Station C gebruikt MS-DOS-compatibiliteitesmodus" (leidt tot verlaging vansysteemprestaties)". Ook de foutmeldingen bij "apparaatbeheer" zijn heel verdacht! Achteraf verscheen er na het plaatsen van de geheugenmodules en het opstarten van de laptop een verhaal op het scherm (met blauwe achtergrond) dat ik niet gelezen heb (dom he). Toen was er dus wat aan de hand.
Groetjes, Mauk.

Sorry, maar ik zie nu dat deze vraag eigenlijk bij een andere rubriek had moeten staan (bij cdrom-spelers).
Hopelijk kan u toch proberen mijn probleem op te lossen.
Mauk.

Veel leeswerk, maar waarschijnlijk kun je er wel wat mee.
KLIK HIER

Bedankt

In ieder geval bedankt voor de moeite!!
Ik zal kijken of ik er wat aan heb, maar op het eerste gezicht gaat het allemaal een beetje boven m'n pet!!
In ieder geval bedankt. Mauk.

Probleem opgelost!!

Hallo Tiborv,
Na heel veel gedoe is het probleem uiteindelijk opgelost!! Door een heel klein onderdeeltje uit het register te verwijderen ("Noide") en opnieuw op te starten was alles weer in orde!
Nogmaals bedankt.
Mauk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan