cdrom werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter tam
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tam

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2003
het is voor een vriendin dat ik dit vraag. haar besturingssysteem is veranderd naar windows proffesional en nu werkt haar cdrom niet meer. hij kan wel nog audios afspelen maar geen enkele cdrom. Vraagt iedere keer om cdrom in te steken . Het is wel al een oude computer

Kijk even in apparaat beheer of daar een foutmelding staat.

Wordt de cd-rom wel normaal herkent door het Bios?
Staan er vraagtekens bij de cd-rom speler in apparaatbeheer?
Over wat voor pc hebben we het hier?
Is de cd-rom speler schoon?
Cd's niet beschadigt?
Audio's lukt wel, maar cd-rom niet verklaar dit eens?

Wat was het oude OS en wat het nieuwe (XP?). Hoe is het nieuwe OS geïnstalleerd, schone installatie of upgrade?

Audio's lukt wel, maar cd-rom niet verklaar dit eens?

met audio wel en cd-rom niet bedoelt ie waarschijnlijk dat als ie er audio cdtje indoet dat ie zonder dat er software gebruikt wordt gaat afspelen(met zo'n play- en forward knop op de cdrom speler zelf).

Laatst bewerkt:
haar oude besturingssysteem was win me. er is een upgrade gebeurd naar xp proffesional. aan het cdrom'tje zelf kan het niet liggen want ze heeft er al verschillende geprobeerd. bij apparaatbeheer niks speciaals te zien, bij eigenschappen staat 'apparaat werkt correct' De speler merkt precies niet dat er een cdrom inzit want hij vraagt iedere keer opnieuw om een schijfje in te steken. Als ze een audio insteekt speelt die wel af met windows mediaspeler. Van de bios ken ik ook niet veel dus geen idee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan