cdrom

• Onderwerp starter Onderwerp starter marg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

marg

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2004
hoi
ik heb een oud laptopje wat ik wil gebruiken voor spelen die wil ik op een cdzetten nu ik zette hem aan bleek de cdrom het niet te doen er stond beschadigd ,
wat kan ik hier aan doen of weten jullie iets van een doking station die je voor kan gebruiken en wat dat dan kost.
alvast bedankt
marg

Je kunt van de CDroms een ISO maken.

Wacht op een edit over hoe je ze weer leest op je laptopje

Een externe CDRom via de USB is een alternatief. Eventueel externe DVD speler al of niet met brand-functie.
Al vanaf €25,00

Iso's lezen kan met Deamen Tools of PowerIso ;)
Voor ze te maken gebruik ik Alcohol120%

Mvg Timothy

Wat is het voorstel om de harde schijf dan te voorzien van deze ISO-bestanden als de CDRom niet meer werkt ?. USB-stich van 8Gb ?

Je kunt wel ISO's maken met een programma dat excact de schijf als ISO opslaat, want dan krijg je ook geen problemen met autoruns etc

lezen kun je ISO's met MagicDisc

Je kunt wel ISO's maken met een programma dat excact de schijf als ISO opslaat, want dan krijg je ook geen problemen met autoruns etc

lezen kun je ISO's met MagicDisc

Allemaal leuk en aardig, maar ook hier weer ....
Wat is het voorstel om de harde schijf dan te voorzien van deze ISO-bestanden als de CDRom niet meer werkt ?. USB-stick van 8Gb ?

Met MagicDisc lijkt het voor je PC alsof je een CD-rom in een station doet, als je van een CD een ISO maakt, heb je ten minste geen problemen met Bootsectors, Autoruns en koppelingen etc.

Met MagicDisc lijkt het voor je PC alsof je een CD-rom in een station doet, als je van een CD een ISO maakt, heb je ten minste geen problemen met Bootsectors, Autoruns en koppelingen etc.

Dat snap ik allemaal. De vragensteller geeft aan dat zijn CDspeler defect is en dus geen CD kan afspelen en dus ook geen ISO bestanden op zijn HD kan plaatsen tenzij ... .....

Laatst bewerkt:
Dat snap ik allemaal. De vragensteller geeft aan dat zijn CDspeler defect is en dus geen CD kan afspelen en dus ook geen ISO bestanden op zijn HD kan plaatsen tenzij ... .....

Inderdaad, ik snap wat anton bedoelt. De persoon in kwestie zou dan eerst op een andere computer zijn iso moeten maken, en zo via usb kunnen afspelen...

Mvg Timothy

Inderdaad, ik snap wat anton bedoelt. De persoon in kwestie zou dan eerst op een andere computer zijn iso moeten maken, en zo via usb kunnen afspelen...

Mvg Timothy

bedankt voor alle tips ik denk dat ik een cdrom koop met een aansluiting voor de usb

bedankt voor alle tips ik denk dat ik een cdrom koop met een aansluiting voor de usb

Als je nog ergens een goed inbouwmodel hebt liggen zou je kunnen overwegen alleen een externe USB-behuizing met adapter te kopen.
Succes,
Ton
Wil je nu deze topic als "opgelost" markeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan