CDRoms doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fellod

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Ik heb wat CDroms met computerprogramma's, o.a. een die "Blockbuster Entertainment" heet, een film-en videogids. Ik gebruik die regelmatig; gewoon in de drive, start vanzelf. Maar een paar dagen geleden deed hij dat opeens niet, een kreeg ik een melding luidend:

C:\WINDOWS\ SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS en Microsoft Windows-toepassingen. Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten.
Sluiten Negeren

Eerst het bekende trucje geprobeerd van de computer opnieuw opstarten. Zelfde euvel. Toen Systeemherstel aangesproken en het systeem een paar dagen teruggezet; en kijk, de CD werkte weer. Opgelost, dacht ik (wat het probleem dan ook was). Maar vandaag weer precies dezelfde melding. Ook enkele andere CDs doen het niet, maar een van Encarta Encyclopedie die ik heb wel!

Systeemherstel weer een paar dagen teruggezet. Maar deze keer hielp dat niet, ook een nog verdere terugzet niet; hij bleef bij die CDroms dezelfde melding geven.

Gekeken in Windows\System32. Daar kon ik geen enkele Autoexec.NT vinden! Wel in Windows\I386 en in Windows\repair, maar ik denk dat dat andere zijn; ik heb een daarvan naar System32 gecopieerd, maar dat baatte niet.

Heb je ook het laatste stukje uit die oplossing gedaan? N.l. het bestand "alleen lezen" maken? Deze oplossing moet echt werken.

....Ga vervolgens naar c:\windows\system32 en klik met de rechter muisknop op het gekopieerde autoexec.nt en kies voor Eigenschappen.
Klik nu in het vakje voor Alleen lezen waarna een vinkje verschijnt en klik op OK.

CDroms deden het niet

Reuze bedankt voor de zo snelle antwoorden. Ik heb de goede raad opgevolgd en kijk, de CDs doen het weer. Eén aanvulling: je moet blijkbaar ook herstarten. Ik was kennelijk wel op de goede weg, maar wist niet dat dat "Alleen lezen"ook moest worden aangevinkt! Wel vraag ik me af hoe het komt dat het bestand kennelijk uit System32 was verdwenen. Enig idee?
In elk geval: veel dank!

Fellod

Geen idee hoe het komt. Misschien een foutje in schoonmaakprogramma's? (antispy programma's??) Ik weet wel dat deze vraag zeer veel gesteld wordt en altijd op deze manier opgelost kan worden.:)

Opnieuw opstarten stond er inderdaad niet bij, maar aangezien windows deze bestanden moet laden zit er wel een logica in.:D Bedankt voor het vermelden van de aanvulling.

Laatst bewerkt:
Ik heb fred al een mailtje gezonden met de vraag of het opnieuw opstarten erbij gezet kan worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan