CDromschijf

• Onderwerp starter Onderwerp starter RJale
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RJale

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2004
Hallo,
heb een groot probleem, ik heb de computer geformateerd en toen wou ik er windows xp opzetten, nu lukte dat niet de cdrom speler liep steeds vast (het was een 16x) dus ik denk ik probeer een andere cdrom speler, heb de cdrom speler eruit gehaald en een andere eringezet, die deed het niet dus de oude weer terug gedaan. Nu herkent de computer de oude niet meer.

Is dit logisch, of heb ik de kabels er verkeerd inzitten (wat niet logisch lijkt):confused: of heb ik een heel groot probleem:shocked: . bvd

vriendelijke groeten Rjale

zitten de jumper settings wel goed?

master_jumper_setting.jpg

of staat het bios wel goed ingestelt?
BIOS.jpg

staat alles wel op auto ingesteld? hier op standard cmos setup

Laatst bewerkt:
ik heb geen idee :$ hoe bekijk ik dat ben niet zoo heel technisch

ow jaa dat weet ik wel ;) bij cmos staat alles op auto ingesteld, dus...??:confused:

dit is de flatkabel de lezer
800521.jpg

en je hebt 2 of meer flatkabels op je moederbord
van diskette harde schrijf cd/dvd/of zo
en op een flatkabel kan meestal 2 cd's of harde schijven aangesloten worden
als er bijvoorbeeld een flatkabel op 2 cd rom spelers word aangesloten moet de ene cd rom als master ingesteld staan en de ander op slave anders heb je een conflict en wordt het niet herkent
als je maar 1 cd gebruikt maakt het meestal niet uit of het master of slave moet zijn

daarnaast bestuurd de bios je computer(het herkennen van je hd cd rom speler geluidskaart enzo vannalles wat ik hierboven weergegeven heb over de bios
of daar bij de bios op standard cmos setup alle auto ingesteld staat? (automatisch herkennen wat het voor cd rom speler harde schijf is enzo)

Laatst bewerkt:
ow ja maar het is een hele oude computer. wanneer ik zeg maar E:\ (de cdrom) intyp dan zegt hij dat hij geen driver ofzoiets kan vinden :$ snap niet hoe dat kan

alles zit aangesloten zoals t eerst was, er is niets veranderd alleen nu herkent hij hem niet :S

ik ga dit morgen proberen, mocht dit niet lukken post ik hier weer verder hoop wel dat jullie me dan toch verder helpen groetjees

nouw het lukt nog steeds niet, het punt is dat ik aan de instellingen helemaal niets veranderd heb en ook niet aan de manier van hoe hij vast zit, hoe kan dit?? :confused: :shocked: heb helemaal niets veranderd :(
Hellup!!

groetjes

start > instellingen > configuratiescherm > software ergens bij tabblad klik op opstartdiskette maken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan