CDRW en DVD speler doen het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bratox

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem met mijn CDRW en mijn DVD speler. Deze doen het namelijk niet meer. Terwijl ze het wel altijd deden. Ik heb het vermoeden dat dit te maken had met Daemon Tools welke ik er op heb gehad. Ik heb deze nu verwijderd maar nog steeds functioneren beide schijven niet. Als ik er een CD/DVD in doe reageren ze gewoon niet. Ze worden wel weergegeven in verkenner.Hebben jullie enig idee wat dit is, en hoe dit verholpen kan worden?

Groeten,

Berend Jan

Verwijder ze eens via Systeem/Hardware/Apparaatbeheer en start nieuw op.
En dan?

BANDIT123 zei:
Verwijder ze eens via Systeem/Hardware/Apparaatbeheer en start nieuw op.
En dan?

Ok. Ik heb nu opeens drie cd-romstations (G,H,I).
G is de CDRW, deze functioneert weer naar behoren.
H staat volgens mij voor de DVD, als ik namelijk op rechtermuisknop druk en dan uitwerpen gaat het lampje van de DVD wel branden. Hij werpt hem alleen niet uit.
Bij I heb ik geen idee. Heb het gevoel dat dit nog een restant is van Daemon Tools.

Enig idee hoe ik de DVD weer aan de praat kan krijgen? Als ik op het knopje druk gaat hij niet los, en via "uitwerpen" ook niet.

Groeten,

Berend Jan

Bratox zei:
Ok. Ik heb nu opeens drie cd-romstations (G,H,I).
G is de CDRW, deze functioneert weer naar behoren.
H staat volgens mij voor de DVD, als ik namelijk op rechtermuisknop druk en dan uitwerpen gaat het lampje van de DVD wel branden. Hij werpt hem alleen niet uit.
Bij I heb ik geen idee. Heb het gevoel dat dit nog een restant is van Daemon Tools.

Enig idee hoe ik de DVD weer aan de praat kan krijgen? Als ik op het knopje druk gaat hij niet los, en via "uitwerpen" ook niet.

Groeten,

Berend Jan

Er zit een klein gaatje ,met Paperklip er in drukken kan je hem open maken

>>>Bij I heb ik geen idee. Heb het gevoel dat dit nog een restant is van Daemon Tools<<<
Hoeft niet kan ook van de Brander Sofware zijn.
Maar om de resten van Deamon weg tehalen zou U hem nogmaals installeren en via Software verwijderen.

BANDIT123 zei:
Er zit een klein gaatje ,met Paperklip er in drukken kan je hem open maken

Ok gelukt.. maar wanneer ik er een cd in doe pakt de DVD hem nog steeds niet. Het lampje van de DVD knippert wel maar gebeurt verder niets helaas.

Wat betreft I. Opnieuw installeren creeërt een nieuwe schijf J. Bij deïnstalleren verdwijnt deze weer en blijft I staan.

Zijn er nog andere mogelijkheden voor de DVD?

BJ

Welke Brander Software gebruik je ?heeft die een image drive aangemaakt?

Haal de IDE kabel en voeding eens van je DVD speler af,en start eens op,en er na weer afsluiten.
Kabels er weer aan.
En dan,doet ie dan verder niets is hij stuk.

BANDIT123 zei:
Welke Brander Software gebruik je ?heeft die een image drive aangemaakt?

Ik gebruik Nero. Of ie een image drive heeft aangemaakt zou ik niet weten. Hoe kan ik dit achterhalen?

Ik zal de kast eens ff loshalen en kijken of het loshalen van de kabels werkt.

Dat kan je in Nero zelf zien,als je aangeeft waar hij naar toe moet branden, naar je CDRW of je Image recorder, en dat is dan je i schijfletter

BANDIT123 zei:
Dat kan je in Nero zelf zien,als je aangeeft waar hij naar toe moet branden, naar je CDRW of je Image recorder, en dat is dan je i schijfletter

Kast losgehaald.. IDE-kabel eruit getrokken.. voedingskabel niet want die zat zo vast als een muur, kon ik niet loskrijgen. Maar na opstarten,afsluiten en alles weer aansluiten en weer opstarten doet hij het nog niet. Als ik trouwens de DVD heb geopend met paperclip, en druk dan op het knopje dan gaat ie wel heen en weer.. Net alsof ie ergens blokkeert.

Bij Nero even getest, kan dus wel naar image branden. Wellicht dat dat de I-schijf dus is. Hij geeft deze alleen nu na het opnieuw opstarten ook weer als een dvd-schijf. Dus snap er helemaal niets meer van lol.

Maar in elk geval bedankt voor alle moeite Bandit:thumb:

Groeten,

Berend Jan

Modder nog effe aan met uit proberen,anders geef je nog maar een gil in ditzelfde topic.

Ik ga slapen welterusten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan