Cdrw

Status
Niet open voor verdere reacties.

defa45

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2001
Hoe kan ik een CD-RW formateren die met het drag- en dropsyteem werkt die in WindowsXP in gebakken zit. Dus vanuit verkenner bestanden naar de CD-RW kopieren/veplaatsen.
Op het systeem staat Nero 5.5.10.0 geinstalleerd. Ik heb hiervoor geen adaptec software beschikbaar.
Is dit formateren met een ander programma te doen?

Als je heel per ongeluk de VIA chip aan boord hebt dan is het handiger om InCd niet te gebruiken omdat InCd niet voor die chipset is ontworpen.

??

Het systeem is met een MSI mobo die een via chipset bevat.

Als ik een al geformateerde CD-RW (Incd format) in de drive doe dan krijg ik als ik op de cd kijk met verkenner:

unallocatable file system

Normaal zou je als je de CDRW in een drive doet en de UDF is niet aanwezig dat de UDFreader geinstalleerd word.

Deze CDRW is in een ander systeem wel te lezen.

ik heb incd van mijn systeem geknikkerd omdat door de combi van InCd en mijn Viachipset er regelmatig probleempjes optraden binnen InCd (geen herkenning, vastlopertjes etc.) Sinds InCd eraf is geen problemen meer. (Uiteraard draait Nero volop !!!)

Oplossing voor mij was.:
met de buildin software van XP cd's leeg maken.
(deze computer -> en dan uiteindelijk "de op deze schijf staande bestanden wissen") werkt perfect !

Vervolgens gebruik ik ook weer de buildin software van XP om bestanden naar RW te kopieren. Het is "bijna" hetzelfde als InCd, er is maar 1 restrictie:
InCd overschrijft bestanden die er reeds op staan, de buildinsoftware overschrijft ze -dacht ik- niet, dus voordat je een backupje middels de builinsoftware maakt, zal je heel even moeten kiezen voor "de op deze cd staande bestanden wissen"

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan