cd's branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

theaver

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2003
Sinds kort kan ik geen cd's meer branden want als ik dat probeer krijg ik steeds de melding dat ik een cd-r moet plaatsen maar die zit er dus al in. Wat kan dat zijn? Tot nu toe ging het allemaal prima....
Ik heb beneden een eender probleem gelezen maar dat werd me allemaal te technisch wat daar gezegd werd...:rolleyes:

Het is heel goed mogelijk dat er vuil of stof op de leeskop van de cd-brander is gekomen.
Je kunt een paar dingen proberen:
Open het deurtje en blaas voorzichtig maar krachtig richting het midden van de speler. Dus blaas IN de speler.
Soms is dit voldoende om stof te verwijderen.

Ben je iets meer technisch en durf je te sleutelen, haal dan de spelr uit je pc, maak hem voorzichtig open.
Met een wattenstaafje en 80% alcohol maak je super voorzichtig het lensje schoon. Met de droge kant van het wattenstaafje maak je het weer droog. 10 min. wachten, in elkaar zetten en de kans is groot dat alles weer werkt.

Bij een speler van een jaar of 2 / 3 oud met deze klachten, komen de klachten na korte tijd waarschijnlijk terug.
Klinkt gek, maar de speler is bijna versleten.

Dank je wel Paul voor je antwoord. Ik heb er net maar eens de stofzuiger op gezet en met een klein borsteltje geprobeerd erin te komen ( ik heb geen wattenstaafje paraat) maar dat helpt dus niet.
En hoe ik hem open moet maken..ik heb geen idee, dat durf ik ook niet te doen. Maar ik vind het wel gek dat hij versleten zou kunnen zijn aangezien ik hem maar zelden gebruik. Maar ja, wie weet, ik denk dat ik toch maar eens terug naar de winkel moet of zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan