CD's+DVD's afspelen werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

thundercat

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Hoi,

Ik heb een klein probleempje. Als ik een mp3 (zelf gebrand) in mijn speler/brander stop dan werkt dit prima. Automatisch opstarten etc.
Als ik een originele in de winkel gekochte muziek-CD of een DVD in mijn speler/brander stop dan herkent deze hem niet. Hij zegt dat mijn F:// leeg is.
Zelfs in verkenner is alles blanco.

Ik heb XP, een RICOH dvd/cdrw MP9060 (2 in 1 dus).
Vorige week deed ie 't nog. Bij probleemoplosser van Windows XP zou ik het geluid opnieuw moeten installeren... Dan moet ik de apparaten wel eerst kunnen verwijderen in apparaatbeheer. Echter XP is geen 98 en dus zo eenvoudig is dit niet. Onder Geluidsapparaten heb ik 8 apparaten staan en ik kan er maar 4 verwijderen. Als ik dit doe dan installeerd windows na het opnieuw opstarten wel weer automatisch de verwijderde 4. Dit levert geen resultaat op. Apparaat is ongeveer 3 jaar oud.. Hij moet nog effe mee.. Eind volgend jaar kan ik weer in pc-prive instappen.

Wie kan mij helpen??

CD Combo doet het niet.

Je vraag is moeilijk op afstand op te lossen toch wil ik een gokje wagen.

Jij zegt in verkenner is alles leeg.

Ok uitgaande van die lege verkenner.

Gaat het ledje branden als je er een CD in doet.
Geeft hij "plaats schijf in F:" als je op F klikt terwijl de CD er in zit of zegt hij "schijf kant niet .... verkeerde media". Gaat het ledje branden ?
Heb je CD-direkt of zoiets draaien.
Wat heb je geïnstaleerd sinds vorige week.

Heb je al geprobeerd PowerDVD te instaleren, die spoort zelf de instellingen op.

Eric.

Hoi

Het ledje gaat inderdaad branden. Blijft ook rood knipperen.
PowerDVD opnieuw geinstalleerd, want dit had ik er al op staan..
Ik krijg absoluut geen meldingen van windows..
Er gebeurt gewoon helemaal niets.. alleen dat ledje blijft knipperen op rood.
Ik snap er niets van. Heb er al een virusscanner overheen gehaald (voor de x-ste keer) maar ook hier valt niets te vinden. Heb Norton dus dat moet wel snor zitten.
Hopelijk hebben jullie nog meer suggesties.. Geef maar door.. ik ga het direct proberen.

Groeten, Thundercatje.

Nog een keer.

1) Heb je een programma als Direct CD (een programma waarmee je je CD net als een flop kunt benadren).
Ook bekend zijn Instant CD&DVD, InCD of Veritas ???

2) Wat zegt verkenner als je op F: klikt als hij leeg is

3) Wat zegt verkenner als je op F: klikt met CD er in
Rustig wachten tot het ledje klaar is met knipperen (kan lang duren, tot 10 minuten)

4) Welke software staat op je machine die geacht moet worden te kunnen branden.

Eric.

Antwoord op jouw vragen

Hoi,

Heb het even druk gehad..
Hier nu de antwoorden op jouw vragen want mijn probleem is nog niet opgelost.

1) Ik heb geen Direct CD meer. Dit heb ik wel gehad toen ik nog onder Win98 draaide.. Maar onder XP werkt deze niet meer.. Zal wel een te oude versie zijn geweest.

2) Als ik in verkenner naar de cd-drive ga dan opent hij deze gewoon. En laat niets zien. Want er zit dan natuurlijk ook geen CD in. Dus lijkt mij juist.

3) Als ik in verkenner mijn CD wil openen als er wel een muziekCD in zit dan krijg ik gewoon een blanco veld. Hij opent dus wel maar alles blanco alsof het een lege cd is.

4) Software om te branden daar heb ik Nero voor. Eerst had ik Easy CD creator maar deze werkte niet onder XP. Dus Nero erop en dat werkt wel. Ik kan wel gewoon films branden enzo.. Ook een muziekCD.

Verder: als ik na 6 a 7 keer de muziek CD in en uit de pc haal.. dan in eens herkent hij deze maar het duurt dus soms 8 keer ofzo.. en ineens!! ja!!
Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Hij moet dit ineens doen.

Weet je zo voldoende om mijn probleem op te lossen? Wil je nog meer weten, dan hoor ik het wel.
Alvast bedankt voor de moeite..

Groeten Thundercat.

sorry vergeten te beantwoorden

Hoi, ik was nog vergeten om aan te geven dat als de muziek CD er in zit het ledje inderdaad blijft knipperen (rood). Dit duurt bij mij wel een half uur en daarna heb ik geen geduld meer...

Groeten, Thundercat

Een restant van Roxio.

Je moet eens kijken in Taakbeheer.

Ik heb een bruin vermoeden dat er nog een deel van Roxio is achter gebleven.

Roxio heb ik reeds lang geleden in de ban gedaan, omdat het services instaleert, maar niet verwijderd bij deïnstalatie.

Ik weet niet meer of regcleaner hem herkend, maar de kans is groot. Anders moet je handmatig de naam veranderen, zodat hij niet kan opstarten. Want hij laat zich niet verwijderen als hij draait, en afsluiten lukt ook niet. Ze wilden er zeker van zijn dat eens Roxio, vooraltijd Roxio zou zijn.

Ik kan alleen de gratis regcleaner niet meer vinden, maar ik heb hem nog wel.

Daarna nooit meer Roxio proberen te installeren.

Groet,

Eric.

P.S. excuses voor de vetraging.

Roxio

Hoi,

Ik kan zo snel taakbeheer en roxio niet vinden. Heb de pc (althans C:/) geformatteerd.
XP er weer opgezet. Natuurlijk géén CD-creator meer geinstalleerd!!
Echter het probleem blijft bestaan met muziek CD's EN met sommige originele DVD's.
Ik heb powerDVD5 daarmee kan ik oude DVD's wel bekijken. Gekopieerde DVD's trouwens ook. Echter sommige nieuwe in de winkel gekochte DVD's niet.
Dit is toch wel vreemd want voorheen heb ik deze DVD's wel kunnen afspelen onder win98.
Vreemd. Ik dacht dat het misschien aan beveiliging van diverse CD's en DVD's zou liggen. Maar lijkt mij toch onwaarschijnlijk. Misschien ligt het aan XP?
Ook op andere berichten gereageerd op www.helpmij.nl en het progje EAC gedownload en geinstalleerd. Dit werkt echter niet. Het ledje blijft knipper als de cd in de speler zit en EAC herkent de cd dus niet.

Toch laat maar weten wat ik nu moet doen.

Groetjes, Thundercat

We zijn nu al in 2008

Wil toch even melden dat ik dit ook had bij een brander van LG.

Brander vervangen door een Samsung (was de goedkoopste 17,50)
En alles werkt weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan