CD's en DVD's worden niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

jasper003

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2009
Hallo iedereen,

Afgelopen week heb ik Fifa 09 aangeschaft. Het probleem is nu dat de cd-rom niet herkend wordt. Als ik de cd in de computer stop gebeurt er niets. Ook als ik bij onderdeel software van het configratiescherm software wil toevoegen en ik selecteer via cd-rom, staat er even later dat er geen installatieprogramma gevonden is.
nyxrmc.jpg

Andere cd's met spellen als Ages of Empires 3 doen het wel nog gewoon.
Hetzelfde geval is het met DVD's. De ene herkent hij wel, de andere niet. Opvallend is wel dat die CD's en DVD's het op andere computers wel doen. Het kan dus niet zijn dat ze beschadigd zijn op een of andere manier?
Mijn computer is een Dell Dimension 5150 met windows XP. Het DVD-/Cd-rom-station heet HL-DT-ST DVD+-RW GWA4164B.

Iemand enig idee wat te doen?

Alvast bedankt:)

Laatst bewerkt:
je kunt proberen om de lens schoontemaken met een speciale cd
je zou de firmware kunnen updaten
mocht dat niet helpen is er voor plus minnes 30 euries zelf een nieuwe in te zetten

Groet Cor

Hoe kan ik de firmware updaten? Via 'stuurprogramma bijwerken' heeft ie een CD nodig. Ik heb alleen nooit zo'n CD gehad. Ik heb ook Microsoft® RoundTable™-firmware gedownload, maar helpt voor zover ook niets.
Is het dan de lens die schoongemaakt moet worden of kan ik nog op een andere manier de firmware updaten?

Hoe kan ik de firmware updaten? Via 'stuurprogramma bijwerken' heeft ie een CD nodig. Ik heb alleen nooit zo'n CD gehad. Ik heb ook Microsoft® RoundTable™-firmware gedownload, maar helpt voor zover ook niets.
Is het dan de lens die schoongemaakt moet worden of kan ik nog op een andere manier de firmware updaten?

als je het type dvd speler weet kun je op de site van de fabrikant de firmware downloaden als dat het is

als je de lens wil schoonmaken doe je dat met een schoonmaak cd
http://www.noscratch.nl/products/8/...ner.php?id=8&gclid=CLH3qqP4jpkCFQqF3godGBfPbQ

die microsoft round table zegt me niks

Ik heb na lang zoeken updates gevonden voor firmware.
n4trlz.jpg

De eerste update heb ik al geinstalleerd, maar het probleem is er nog steeds. Kan ik de 2e update ook installeren, ook al ziet het er niet uit als hetzelfde type: HLDS GSA-H21N HH 16X DVD+/-RW PATA? Is dat schadelijk voor je computer of kan ik gewoon al die updates die daar staan installeren (wat ik overigens niet denk)?

Meer firmware downloads: http://support.dell.com/support/dow...MENSION 5150/E510&os=WW1&osl=en&catid=&impid=

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan