CD's gaan snel stuk/komen krasjes op

Status
Niet open voor verdere reacties.

djswisi

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2012
Hallo Allemaal,
Ik werk regelmatig als dj, als ik ga draaien doe ik dat met Cd's, want dan kan ik mijn tracks sneller vinden dan met usb.
Mijn punt is dat mijn cds snel stuk gaan en krasjes opkomen, terwijl ze in een goede map zitten en ik ze altijd er netjes in terug stop.
Weet iemand hoe ik dit kan verkomen/of verhelpen!

Groeten
Siep

Er voorzichtiger mee omgaan wellicht?

Ik vind USB-sticks juist veel overzichterlijker, kun je alles bijvoorbeeld in mapjes doen, en is een stuk goedkoper dan steeds CD's kopen.
Maar, misschien is er iets mis met je CD-speler, gebeurd dat ook met andere CD-spelers?

Groet,

Ik vind USB-sticks juist veel overzichterlijker, kun je alles bijvoorbeeld in mapjes doen, en is een stuk goedkoper dan steeds CD's kopen.
Maar, misschien is er iets mis met je CD-speler, gebeurd dat ook met andere CD-spelers?

Groet,
Bedankt voor het reageren :)
Mapjes zijn fijn , ik heb alleen geen pioneer ofzo, dus duurt het wel langer voordat ik een nummer heb gevonden.
In mijn cd mapje zitten papiertjes waar alle tracks opstaan waardoor ik snel een bepaalde track kan vinden.
Het gebeurt ook gewoon met andere cd spelers, en ik heb ook alle cds merken geprobeerd maar er blijven krassen opkomen.
Gr

Gebruik floppydisks. Er kan minder ruimte op dan op CD-ROM's en USB-sticks, maar ze zijn wel betrouwbaarder en gebruiksvriendelijker!

enige oplossing is door ze te digitaliseren ook floppy kunnen problemen krijgen verder hebben de meeste pc's geen floppy drive bays meer en ze zijn nog traag ook en maken herrie bij gebruik!
heb je geen laptop die je als dj kunt gebruiken? er zijn heel veel dj's die gewoon hun laptop naast de versterker hebben staan om bepaalde dingen af te spelen pioneer heb je niet perse nodig...

er zijn andere gratis software die je kunt gebruiken denk aan Virtual DJ.

Laatst bewerkt:
firest0rm
In mijn computer kunnen floppydisks, en mijn computer maakt helemaal niet zoveel geluid!

jij bent 1 iemand floppy's worden vrijwel niet meer gebruikt USB is daar voor in de plaats gekomen zelfs CD's en DVD's zijn minder aan het worden met alle content die nu te streamen is via draadloos internet en 3G etc

floppy's gebruikte men veel in 90 jaren maar nu echt niet meer...

kijk rond op de markt je ziet vrijwel geen pc die verkocht word met een floppy bay

Laatst bewerkt:
firest0rm
Ik koop alleen computers waar floppy's in kunnen. Sommige moderne computers hebben nog steeds floppy-drivers. Floppy's werken lekker snel en zijn zeer handig voor het overzetten van tekstbestanden en DOS-spelletjes.

nogmaals jij bent 1 iemand en nogmaals floppy's zijn traag als je het vergelijkt met USB DVD's en andere opslag mediums
floppy zit rond de 1 Mbps per Seconde
DVD x24 is 33.24 mbps
en 1 muziek bestand is zo rond de 5mb groot... dat betekent dat je 5 seconden moet wachten per lied, en denk dat een DJ een lijst met liedjes heeft die hij wil spelen (mischien in jou ogen snel maar dat is het echt niet)
het constant switchen van floppys + de laad tijd betekent lang wachten voor dat je uberhaupt je liedje afspeelt en dat wil je als dj niet hebben want dan heb je een dood moment als je het volgende nummer wilt afspelen.

en dan heb je ook nog USB sticks die zo rond 55.0 MB/sec liggen maar dat verschilt per usb stick de een is sneller dan de ander

ik raad daarom ook aan om alles te digitaliseren en met 1 klik op de muis het volgende nummer af te spelen met je laptop

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan