Cd's niet af te spelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Channielove

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2010
Berichten
15
Ik heb nooit problemen gehad met het afspelen van cd's. Zo heb ik bijvoorbeeld 2 cd's vanuit Canada en zelfs die doen het gewoon.
Ik kocht pas geleden een oude cd van Nickelback en van Jesse McCartney en probeerde deze ook af te spelen, maar ik kreeg een ontzettend irritant geluid, door de muziek heen. Het leek alsof het in een enorme zaal werd afgespeeld met verschrikkelijke accoustiek.
Ik heb gekeken of het aan mn hardware lag, maar hij speelt de andere cd's gewoon goed af.
weet iemand hoe het komt dat dit zo is... en of ik er iets aan kan doen?
 
Het kan zijn dat het aan die CD's liggen omdat ze al wat ouder zijn is de techniek ook anders, spelen ze wel goed af op een gewone CD speler?
 
eerlijk gezegt heb ik dat niet eens gecontrolleerd. ik heb daar niet meer aan gedacht aangezien ik ze toch vooral op mn laptop af zal spelen.
 
Ook even kijken of de CD's wel schoon zijn, geen vuil en vette vingers e.d. maak ze anders even schoon met een vochtig zacht doekje, door van binnen naar buiten te wrijven.
 
dat is altijd het eerste waar ik naar kijk.... en die waren schoon! ook geen krasjes (ze waren natuurlijk nieuw dus dan is die kans sowiezo al klein)
dus vies waren ze ook niet
 
nou ik denk dat hij bedoelt de techniek van het branden op cd... dat is tenminste wat ik denk
ik heb de onderkant bestudeert van de cd's die niet afspelen, en het is net alsof er een rand aan zit
aan de buitenkant, alsof ze te vroeg zijn gestopt met branden ofzo

de cd's die hij wel afspeelt lopen namelijk tot net aan de rand door, zonder een extra randje over te houden

dus wat ik nu doe, lekker voor schut maar ja
ik vraag van tevoren of ik de onderkant van de cd mag zien als ik m wil kopen, omdat ik daar op ga letten
 
Ik bedoelde inderdaad de brandtechniek, die kan verschillen per CD of brander en niet alle CD/DVD lezers kunnen daar dan goed mee overweg.

Maar speelt hij die CD's op een andere CD speler nu wel goed af?
 
Laatst bewerkt:
nou ik denk dat hij bedoelt de techniek van het branden op cd... dat is tenminste wat ik denk
ik heb de onderkant bestudeert van de cd's die niet afspelen, en het is net alsof er een rand aan zit
aan de buitenkant, alsof ze te vroeg zijn gestopt met branden ofzo

de cd's die hij wel afspeelt lopen namelijk tot net aan de rand door, zonder een extra randje over te houden

dus wat ik nu doe, lekker voor schut maar ja
ik vraag van tevoren of ik de onderkant van de cd mag zien als ik m wil kopen, omdat ik daar op ga letten

Ik bedoelde inderdaad de brandtechniek, die kan verschillen per CD of brander en niet alle CD/DVD lezers kunnen daar dan goed mee overweg.

Complete onzin allemaal, in de winkel gekochte cd's horen het gewoon te doen, zowel oude als nieuwe! Heeft helemaal niets met oudere of nieuwere techniek te maken!
 
Complete onzin allemaal, in de winkel gekochte cd's horen het gewoon te doen, zowel oude als nieuwe! Heeft helemaal niets met oudere of nieuwere techniek te maken!
Tuurlijk als jij het beter weet, waarom vertel je de oplossing dan niet?
 
Ik zeg niet dat ik de oplossing weet, maar weet wel dat wat jullie vertellen, in ieder geval de oorzaak NIET is!
 
Dat kan wel degelijk de oorzaak zijn, de CD/DVD branders en lezers hebben vaak een iets andere techniek, waardoor er dus soms problemen kunnen ontstaan.
Daarom vroeg ik ook of hij het in andere, gewone CD spelers het wel doet ;)
 
Leuke reactie, daar heeft ze wat aan :thumb:


@Channielove; Heb je misschien iTunes, dan kun je ze daar eens mee proberen af te spelen.

Verandert iTunes oude brand-techniek dan in de nieuwe???:eek:

Mod edit: Mrmusic, je andere bericht inmiddels verwijderd. Frusterende berichten aanvallend naar andere gebruikers is de TS niet bij gebaat. Gelieve dit achterwege te laten.
Volgens mij ben je hier al vaker op gewezen. De eerst volgende keer wordt het een officiele aanzegging.
Groetjes, Jackall
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wow wow wow
owkeej ff rustig!
geen ruzie!

okeej komt ie!

Ik bedoelde inderdaad de brandtechniek, die kan verschillen per CD of brander en niet alle CD/DVD lezers kunnen daar dan goed mee overweg.

Maar speelt hij die CD's op een andere CD speler nu wel goed af?

zoals ik al eerder zei heb ik dat niet geprobeert!
ik heb de cd's weer teruggebracht omdat ik er van uit ging dat ik ze toch niet kon afspelen op mn laptop
en ook weer zoals ik al eerder zei speel ik ze meer af op mn laptop dan in mn discman (heb al jaren geen echte radio meer)

Ik kreeg idd ook het advies van een van de jongens in een van de winkels waar ik 1 van de cd's had gekocht om t via itunes te proberen..
maar dit had ook geen effect, het bleef nog net zo slecht
ik heb dat toen zelfs over de telefoon laten horen...
zij dachten dat het mischien aan een instelling van mn laptop lag, maar dat heb ik nagekeken (hij vertelde via de telefoon wat ik moest zien en waar)
maar dat bleek t ook niet te zijn want dat staat zoals het moet.
 
Complete onzin allemaal, in de winkel gekochte cd's horen het gewoon te doen, zowel oude als nieuwe! Heeft helemaal niets met oudere of nieuwere techniek te maken!

daar ben ik het ook mee eens. het lijkt er ook op dat het iets met mn laptop is:

ik bracht die van jesse McCartney terug naar de (toen nog open) music store en daar luisterden ze m via de radio. in de winkel speelde hij echter wel goed af.

het is dus iets met mn laptop maar ik weet dus niet of t aan de hardware of dat t iets met mn software ofzo is...
 
wow wow wow
owkeej ff rustig!
geen ruzie!

Heren Mrmusic en Herestom.
Frustraties naar elkaar worden niet op het forum uitgevochten.
De TS hier hier zeker niet bij gebaat.
Groetjes, Jackall.
 
Goed gesproken Jackall :thumb:

@Channielove; Inderdaad zouden alle CD's het overal moeten doen, maar het is meestal de hardware, dus waarschijnlijk de CD speler in je computer die het dus niet aankan.
Als andere CD's het wel allemaal goed doen op je laptop lag het toch aan hoe die oude CD's zijn gemaakt. Vandaar dat ik ook vroeg of je ze ook in een andere CD speler had geprobeerd.
Als je weer eens hetzelfde probleem hebt, dan zou je eens kunnen kijken of ze een andere CD drive in je laptop kunnen zetten, of als het een oude laptop is een nieuwe laptop ;)
 
Als je weer eens hetzelfde probleem hebt, dan zou je eens kunnen kijken of ze een andere CD drive in je laptop kunnen zetten, of als het een oude laptop is een nieuwe laptop ;)


haha ja nou deze laptop is al een vervanging van een oude die ook problemen gaf.
die laptop is van Medion... ennuh die gaf allemaal kuren (eerst de dvd, toen netsnoer dat kortsluiting maakte, toen beeldschermdrivers dus ja)
ik heb nu dus een nieuwe laptop... maar ja blijkbaar nooit meer Medion nemen

ja ik ga ervan uit dat t gewoon door het productieproces van de oude cd's komt. Bij sommige cd's heb ik er geen last van maar sommigen wel. ik moet gewoon opletten dus
 
thnx allemaal voor jullie input maar ik denk dat t gewoon aan mn laptop ligt.. dus ik ga de topic maar sluiten
nogmaals thnx for jullie input!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan