CD's worden niet meer herkend (DVD wel!) op Vista systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

beckerr

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2007
Hi,

Sinds 2 weken heb ik een Medion PC aangeschaft (Aldi). De eerste dagen heb ik zonder problemen CD's kunnen afspelen en rippen via Windows Media Player . Het besturingssysteem is overigens Vista Home premium
Probleem is dat ik de laatste dagen geen CD meer kan lezen (maakt niet uit of ik een zelfgebrande muziek of data CD gebruik of een officiele muziek CD). Een zelfgebrande DVD kan ik zonder problemen afspelen mbv Power DVD.

heeft iemand een idee of er ergens een instelling is die niet goed staat of dat de DVD writer stuk is?

alvast beankt voor jullie hulp

Verwijder hem eens uit apparaatbeheer en start opnieuw op zodoende herkent hij hem opnieuw.

Als het probleem blijft bestaan, systeemherstel eens proberen.

Alvast beankt voor jullie reactie.
als eerste heb ik het apparaat verwijderd en opnieuw toegevoegd. Hiermee was het probleem niet opgelost. Daarna systeemherstel uitgevoerd (terug naar 5-okt-2007) --> Helaas ook zonder resultaat :(

Wat me verder opvalt is dat als een CD is geplaatst en ik wil met de RMB de properties of iets dergelijks opvragen het menu niet getoond kan worden. Vista blijft proberen het menu te laden maar de opgestarte iexplorer reageert uiteindelijk nergens meer op.

heeft iemand nog een suggestie waar dit aan kan liggen?

hoor je de schijfjes draaien? zoja: luid? stil?

het kan zijn dat ie extreem lang moet laden naargelang hoe de inhoud is opgebouwd. Heb ik overlaatst ook een keer gehad.
Het kan mss ook zijn dat je programma is ingesteld dat het meer gegevens opvraagt dan het nodig heeft...

Binnen de verkenner zie je bovenin tergend langzaam een groene balk opbouwen als je de DVD drive hebt gekozen . Het lijkt er inderdaad op dat Vista probeert de inhoud van de CD te lezen. De verkenner slaagt er uiteindelijk toch niet in de CD inhoud weer te geven.
Als ik in de rechter kolom van de verkenner op de DVD drive klik zie ik een vergrootglas bewegen over het drive icoon ten teken dat geprobeerd wordt de inhoud van de CD te lezen. Maar iedere keer zonder resultaat.

Ik heb op verschillende forums gezocht maar heb langzaam geen idee meer in welke richting te zoeken. Als er nog mensen zijn met ideeen hoor ik het graag

De CD draait ook (dit zie ik omdat het etiket verdraaid is) het geluid van de drive is minimaal. Ik kan niet echt horen of de CD continu draait of maar heel even

Ik zou eerst eens met een ander programma proberen. En als dat hetzelfde probleem geeft eens lang genoeg wachten... misschien komt er wel schot in de zaak.

reageert het programma trouwens nog als de cd bezig is?

DVD's lezen en schrijven is geen probleem. Alleen alle lees en schrijfacties mbt CD's gaan mis. Ik ga 'm maar terugsturen naar de leverancier. Bedankt voor alle reacties:thumb:

Tja.. ik heb dit ook...

Ik was cd's aan het rippen in Windows Mediaplayer en ineens bij 1 cd deed ie het niet meer. Ik hoor hem wel ronddraaien, maar hij pakt em niet.
DVD's werken heel best! Pakt direct.

Maar cd's pakt ie niet. En wanneer ik op D:/setup druk, komt er: plaats een schijf of ander geschikt medium in station D.

Hoe kan dit? Ik heb geen Vista, en het is van het 1 op het andere moment, ik heb niks veranderd in de tussentijd. Evenwel voor de zekerheid systeemherstel gedaan. Helpt niks

Wie kan mij helpen?

Helaas is bij mij de conclusie dat CD speler stuk is.
Medion komt 'm 12 november vervangen.
Ik zal daarna bevestigen of het werkelijk zo was dat het CD gedeelte stuk was en het DVD gedeelte niet. Ik heb zelf geen idee hoe dit technisch zit.
Heeft iemand een technische verklaring waarom het ene deel wel nog werkt en het andere niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan