CD's worden wel herkend, DVD's (meestal) niet...

• Onderwerp starter Onderwerp starter DW23
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DW23

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2011
Sinds twee dagen heb ik een Asus X5QSF (hetzelfde als de N55SF). Enerzijds een prachtding, maar ik heb er ook wat problemen mee. Één van de dingen is de DVD Drive:
Cd's die ik erin stop worden gewoon herkend, DVD's met een film erop spelen ook gewoon af, maar een DVD met een spel (Splinter Cell Conviction in dit geval) pikt 'ie niet op. De optic drive maakt dan een wat vreemd geluid (een soort zachte claxon) maar de DVD wordt na ongeveer twee minuten proberen weer uitgespuugd.
M'n optic drive heet Slimtype DVD A DS8A5SH, aldus AIDA64 (het nieuwe Everest).

Overigens heeft de drive Splinter Cell wel één keer de disk herkend, waarna ik het spel gewoon kon installeren. Erg opmerkelijk, want nadien heeft m'n drive de dvd nooit meer herkend.

Wat kan het probleem zijn? Is de optic drive kapot? Of heb ik nieuwe drivers nodig? Kan het zijn dat het te maken heeft met één van Asus bloatware programma's?

Alvast bedankt!

CD's worden wel herkend, DVD's (meestal) niet

Hallo DW23.
Nou je kunt er zo te lezen niet veel mee. Waarom niet dit.
Verwijder de "Ubisoft Game Launcher" map. Ga naar je Splinter Cell Conviction bestanden in de "Steam" map en open het installatiebestand die daar staat. Weg ermee en eventueel opnieuw installeren.

Laat eens weten;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan