cdspeler wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Ik heb een probleem, ik heb 2 versies van windows op 1 HD staan, XP en een niet nader te noemen, redelijk recente versie :D .

de trial-periode van de niet nader te noemen versie is verlopen en kan ik dus niet gebruiken.
XP wil niet opstarten, ook niet in de veilige modus, daarom wilde ik proberen om via de XP-installatie-CD windows te repareren. De CD-speler wordt in de bios herkend, maar als ik de XP-installatie-CD laat booten komt er een melding in beeld dat ik een "juiste" CD in de CD-speler moet doen.

ps. ik heb net een nieuwe moederbord plus processor (allebei intel, vorige mobo was asus), waarschijnlijk dat daarom XP het niet doet, en dat daarom de cd-speler vaag doet .?.

Iemand misschien aanraders hoe ik dit probleem kan overkomen ?

Ik heb ook net een nieuwe mobo in mijn pc zitten en dan moet je windows xp opnieuw installeren ja.

Maar als jou ouwe windows niet meer goed werkt kan hij jou drivers van je dvd speler niet goed laden.

Dit kan je oplossen door gewoon je hele schijf te formateren en dan windows derop zetten of met een werkende hdd als master instellen en dan jou (ouwe) hdd als slave instellen.

Dan windows installeren en je bent ook klaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan