• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel A1 aanvullen met spaties tot een lengte van 236 karakters

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ropw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ropw

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2017
Op het forum kwam ik een oplossing tegen om dit voor elkaar te krijgen. De Macro werkt wel, maar geeft niet het gewenste resultaat in cel A!. In de bijlage hopelijk duidelijker verwoord.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Welke bijlage?
En waarom zou je dat doen?

bedankt voor je reactie. ik dacht dat ik het bestand had meegstuurd, maar zag ook al dat het ontbrak. ik zoek me even wezenloos hoe ik dat ook moet doen. Geduld sorry.
De reden dat ik soortgelijks wil proberen is dat de voettekst in Excel mijn tekst niet goed centreert. Als ik de voettekst aanvul dan schuift de voettekst naar links, zodat het wel gecentreed wordt.

De reden dat ik soortgelijks wil proberen is dat de voettekst in Excel mijn tekst niet goed centreert.
Ik zie geen voettekst. Kun je niet een bruikbaar bestand posten waarin duidelijk is wat er fout gaat (volgens jou)?

Octafish ook gij bedankt voor de aandacht. Ik begrijp je nieuwsgierigheid.
De voettekst heeft nu geen toegevoegde waarde. En mogelijk dat ik nog wel andere toepassingen kan bedenken. Bijvoorbeeld voor het uitvullen van zinnen.

Makkelijker om voor dit doeleinden Word te gebruiken en Excel niet te misbruiken als tekstverwerker. Maar met specifiekere doeleinden heeft Excel nu mijn aandacht.

Ik weet dat ik deze macro hiervoor kan gebruiken. De vraagsteller werd door de oplossing tevreden gesteld en ik vraag me af, waarom dit in mijn meegstuurde bestand niet het gewenste resultaat geeft.
Overigens heel veel respect voor jullie oplossend vermogen. Daarbij voelt deze ziel zich giga nietig. groet

Waarom heb je het dan over de 'voettekst' in je vraag (#3)?
Je macro kan een heel stuk slimmer:
Code:
Sub Macro1()
    Range("A1") = Range("A1") + Space(236 - Len(Range("a1"))) & "6"
End Sub

het is zeker briljant. deze voldoet geheel. reuze bedankt fijne avond

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan