• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel actief en vullen en na verlaten weer inactief

Status
Niet open voor verdere reacties.

spokkem

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
108
hallo deskundigen

ik probeer een cel die verborgen is in een rij weer de rij zichtbaar te maken, de cel actief te maken, daarna de cel invullen, en na het verlaten of op enter drukken de cel weer deactief te maken en de regel weer te verbergen. dit alles in vb of in een macro

regels verbergen en weer zichtbaar maken lukt met wel de cel actief krijgen lukt me ook maar daarna om na de input de cel weer deactief te maken en de macro verder te laten lopen om de regels weer te verbergen lukt me niet.

wat er bij mij gebeurt is dat de regel weer zichtbaar wordt de cel actief wordt en de regel gelijk weer verdwijnt ik heb dus geen tijd om wat in tevullen.

hoop dat het een beetje duidelijk id wat ik wil

vr gr spokkem
 
Blijkbaar heb je een testbestandje , waar wacht je op om dit te posten , nu gaan de forum helpers een rij ( X ) hidden of unhidden maken de cel active of niet active en ............welke macro gebruikje een change event ?? .........
 
wat er bij mij gebeurt is dat de regel weer zichtbaar wordt de cel actief wordt en de regel gelijk weer verdwijnt ik heb dus geen tijd om wat in tevullen.

Dat komt omdat je de code om de rij te verbergen in dezelfde macro heeft geplaatst als de code om de rij zichtbaar te maken.
De macro gaat dus simpel gezegd door met het uitvoeren van de code.

Geldt het zichtbaar maken en verbergen voor specifieke rijen?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
ja het gaat om een specifieke regel
deze regel wil ik gebruiken om de gebruiker een wachtwoord in te laten vullen als hij denkt dat een ander het wachtwoord weet.
dit wachtwoord wordt dan weer uitgelezen door een wachtwoord progje.

ik ga even mijn bestand aan passen hij is te groot om te versturen

vr gr spokkem
 
Laatst bewerkt:
hier het bestand

het gaat om de sheet basis regel 188
maar het maakt niet uit welke regel je gebruikt als het maar werkt

het ww is geheim

zie module10

vr gr spokkem
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hier het bestand

het gaat om de sheet basis regel 188
maar het maakt niet uit welke regel je gebruikt als het maar werkt

het ww is geheim

zie module10

vr gr spokkem

In je bestand heb ik een 2e knop aangemaakt (in het oranje gedeelte)
Het is een Togglebutton (=wisselknop) omdat ik daaraan moest denken toen ik je vraag las.
Een Togglebutton moet je zien als een soort aan/uit-knop. Of een drukknop van een balpen.
Je drukt de knop in en (in dit geval) toont rij 188.
Je drukt dezelfde knop opnieuw in en rij 188 wordt verborgen.
Refererend naar je verhaal, heb ik code toegevoegd waardoor de regel automatisch wordt verborgen als rij 188 wordt aangepast.
Tevens verandert de Togglebutton.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ook nog een wankele oplossing . Gebruik je paswoord " wachtwoord " daarna zal bij een change de rij terug sluiten .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Theo, is het gebruikelijk bij defensie om personeelsgegevens op internet te zetten ?
 
De bijlage uit het eerste bericht gehaald. Indien de vraagsteller kan aangeven, dat dit verder geen kwaad kan of geen gevoelige informatie bevat kan het terug geplaatst worden.

De bevestiging kan eventueel via crash@helpmij.nl gegeven worden.
 
Laatst bewerkt:
heb inderdaad niet goed nagedacht over de namen mijn verontschuldigingen hiervoor
ik zal in het vervolg erop letten dit niet meer te doen.

het was laat op de avond en wilde snel een voorbeeld sturen en daaraan niet gedacht

volgende keer beter en bedankt voor het verwijderen.

voor de andere ik ga het proberen wat jullie hebben toegestuurd
bedankkt voor deze


vr gr spokkem
 
De bijlage uit het eerste bericht gehaald. Indien de vraagsteller kan aangeven, dat dit verder geen kwaad kan of geen gevoelige informatie bevat kan het terug geplaatst worden.

De bevestiging kan eventueel via crash@helpmij.nl gegeven worden.

zou je dit ook kunnen doen bij de twee bestanden die er nog staan van de andere.

vr gr spokkem
 
Ik heb de overige bijlagen ook verwijderd. Indien de vraagsteller deze nog nodig heeft, kan ik ze per mail nog toesturen. Deze worden wel van mijn pc verwijderd.
 
mijn dank hiervoor zal devolgende keer beter opletten :eek::eek::eek:

vr gr spokkem
 
bedankt voor de hulp

het werkt de beide oplossingen
ik kijk nog even welke ik ga gebruiken

vr gr spokkem
 
Ik heb de bestanden verwijderd.

Ach, het is niet de 1e keer dat Defensie informatie achterlaat.:p:cool:

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Ik heb de mail van TS beantwoord " dat ik iedere avond de bestandje van mijn cpu verwijder . Waarom zou ik ze opslaan ? Als ze op de server :love: van " helpmij " staan . Ik doe dit in de eerste plaats omdat ik vanaf meerdere computers inlog ( thuis , camion of bureel ) . Is er geen mogenlijkheid om deze topic volledig weg te halen ? > topic zonder meerwaarde :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan