• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel andere kleur geven naargelang de waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

WV1302

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Hoy, ik heb al verschillende forums afgeschuimt ook hier maar ik kan niet echt een oplossing vinden voor mijn probleem. :(

Ik heb een maandoverzicht in Exell door middel van een knop de maand en het jaartal veranderd.
Dus de zaterdagen en de zondagen veranderen steeds van plaats. Maar daar komt ook nog de verdeling van het werk en soms valt dat op een zaterdag of zondag.

De zaterdag en de zondagen kleuren lukt me wel in voorwaardelijke opmaak ( formule is.. T$3 = "za" en dan kleur geel kiezen.)
maar dan ben ik al 2 van mijn 3 toevoegmogelijkheden in de voorwaardelijke opmaak kwijt. (��n voor "za" en ��n voor "zo") dit zijn dan de weekenden die gewerkt moeten worden. Maar soms vallen de vrije dagen ook in het weekend en dat wordt dan aangeven in cel T5 met een streepje ( - ) d dat zou dan aangeven moeten worden met een gekleurd patroon dat is dus mijn derde en laatste mogelijkheid om de cellen automatisch aan te passen met voorwaardelijke opmaak.
Als de vrije dagen nu gewoon op een weekdag vallen dan zouden de cellen van de medewerkers grijs moeten gekleurd worden op het maandoverzicht. En daar kan ik geen oplossing voor vinden.

Ik heb het ook al in VB geprobeerd maar dat lukte me ook niet (ik ken ook niets van programeren). Weet er iemand op een simpele manier uit te leggen hoe ik dit probleem kan oplossen??

Code:
Private Sub kleur()
If Cells("t$3") = "za" or "zo" Then
cells ("t5:t15").[yellow] end if  
End Sub

Sommige mensen zullen nu wel in een deuk liggen van het lachen, maar weet er iemand hoe ik zoiets kan laten werken

Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt controleren of een datum in het weekend valt via de formule:

Code:
=ALS(WEEKDAG(T3;2)>5;"weekend";"door de week")

Dit scheelt 1 optie in de voorwaardelijke opmaak.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

hallo wv1392

Kan je me een kopie van de sheet opsturen. Ik heb hetzelfde "probleem"gehad en via diverse forums ben ik eruit gekomen.
Als ik je sheet met je vraagstelling zoals kleur etc. dat zal ik er naar kijken
gr kick

Prachtige oplossing popipipo, bedankt. :thumb:

Ik krijg enkel nog een foutmelding
"Compileerfout
Sub of function is niet gedefinieerd"

En dan wordt "call kleur" in het blauw aangegeven.

Maar bedankt alvast ik sta al veel verder dan twee dagen geleden.

Die foutmelding kom uit je eigen bijlage met VBA .
Ik heb geen VBA gebruikt

Zet je de vraag dan nog even op opgelost :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan