• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel automatisch aanvullen met nummers.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andre01

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2005
Ik wil in kolom alle waarden die daar staan aanvullen met het cijfer 1 totdat een reeks van 8 karakters is ontstaan.

Weet iemand hoe ik dit automatisch kan doen?

Voorbeeld 1:

1234 moet worden 12341111 (totaal acht karakters)

Voorbeeld 2:

abcd moet worden abcd1111 (totaal acht karakters)

Omdat ik in totaal meer dan 500 rijen heb zou ik het graag automatisch doen.

Alvast bedankt.

Als in A1 de oorspronkelijke inhoud staat, doe dan in B1, bv.:

=A1&HERHALING(1;8-LENGTE(A1))

Voer door naar beneden

Wigi

Is het ook mogelijk om lege cellen over te slaan bij deze vergelijking?
Hij zet daar nu ook eenen in namelijk. En dat houd in dat ik toch alles nog na moet lopen.

Dat werkt inderdaad.

Alleen zie ik nu dat hij het getal of woord niet aanvul tot 8 karakters maar met 8 karakters?

Met delaatste formule werkt hij perfect.
Er komt alleen een randje om de cel te staan maar dat is geen probleem.

Fantastisch.:thumb:

Er komt alleen een randje om de cel te staan

Verklaar u nader...

Ik zou zo direct niet kunnen zeggen wat het is. Behalve dan dat de cel waar je de formule hebt gezet, randen heeft. En dan doorgetrokken wordt. Als je een stukje uit het bestand hier plaatst, wil ik of iemand anders er wel eens naar kijken.

Wigi

Er komt alleen een randje om de cel te staan maar dat is geen probleem.Fantastisch.:thumb:

Dat komt waarschijnlijk doordat je de code vanaf deze site hebt gekopieerd. Dat heb ik ook al gehad dat er een randje om heen komt te staan. Als je de code zelf invoerd is er niets aan de hand volgens mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan