• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel automatisch een nummer toewijzen (opeenvolgend)

• Onderwerp starter Onderwerp starter safe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

safe

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2013
Beste forumleden,

Ik heb enkele dagen op Google naar een antwoord op mijn vraag zitten zoeken maar kon het soort gelijke niet vinden.
Dus stel ik het hier.
Een vraagje over een celnr automatisch toewijzen.

Ik heb in Excel een blad in een plandocument dat o.as. bestaat uit namen van collega's.
Nu wil ik graag dat Excel automatisch een opeenvolgend nummer geeft in Rij A bijvoorbeeld cel A5 , zodra er in Rij B vanaf bijvoorbeeld cel B6 een naam staat ingevuld.
Indien er *** in rij B staat hoeft Excel geen nummer toe te wijzen en blijft het betreffende vak in rij A leeg.
Aangezien we in ploegen werken moet de cel automatisch beginnen met 1 zodra de A- cel erboven leeg is.

Zie afbeelding als voorbeeld.

Schermafbeelding 2014-02-10 om 13.27.54.png

Kan dit door een formule in Rij A te zetten ? ( En zo ja, welke?)

Alvast hartelijk bedankt !!

Grtz, Safe

Kan je dat bestand niet posten, een foto over typen voor een mogelijke oplossing is wat veel werk, ben namelijk geen typisten.

Hele simpele formule: =ALS(OF(B2="";B2="***");0;A1+1)
Deze geeft wel een 0 bij de lege cel, maar de weergave daarvan kun je met opmaak verbergen. Bijvoorbeeld door de cellen zo op te maken: #.##0_-;#.##0-;""

Michel Dankjewel !!
Het werkt naar behoren!! Ik weer enooooorm blij !!:thumb:

Grtz,Safe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan