• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel automatisch leeg maken (Default) na invoeren waarde andere cel(len)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josno

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Ik zou graag willen bij 7 op elkaar volgende cellen (bijv cellen a1:G1) waar standaard 1 cel is gevuld met een waarde, dat deze wordt leeggemaakt als er in een van de 6 andere cellen een waarde wordt ingegeven. is hier voor een oplossing?

JoSno

Kan je een voorbeeldbestandje toevoegen? en als je in 7 cellen die formule daarvoor zet. Hoe krijg je dan die 1 in die cel?

Het gevraagd bestandje

Timmiesch

Dank voor je reactie. Mijn vraag is in de kolommen Y t/m AE staat standaard een x ingevuld. Nu zou ik willen dat als er ergens anders een x wordt ingevuld deze automatisch de andere x in de overige kolom(men) verwijderd. Dus dat er maar 1 een x kan staan in de kolommen Y t/m AE. Een formule in de cel bied geen oplossing aangezien hier een waarde wordt in een gegeven, welke zorgt dat er per soort voorziening de kosten worden geboekt.Hij rekent hier mee. Wat ik kan verzinnen is een voorwaardelijke opmaak dat het opvalt echter zou het mooi zijn als dit op bovenstaande via een formule is op te lossen

Alvast bedankt

JoSno

Bijlagen

Hoi,

Even een vraagje: Hoe kom jij erbij wanneer je waar een kruisje in moet vullen? wat is de wijze waarop je dit te weten komt?

Als je eens zoekt in het helpmij_forum op "ontdubbelen" vind je dan bruikbare informatie waarmee het je zou gelukken?

Laatst bewerkt:
Hoe weet men deze waarde

De waarde wat je helaas niet kan zien in dit bestandje daar hij maar 100 Kb mocht zijn rekent door voor welke dekkingssoort de kosten moeten komen. Bijv. een slot vervangen is normaal voor rekening van de opdrachtgever typering mutatieonderhoud (een van de cellen) maar door nalatigheid van de vertrekkende huurder zijn de kosten niet voor de opdrachtgever maar voor de huurder dan moet het kruisje in een andere cel komen dus zou je de een moeten wissen en de andere invullen. Mooier zou zijn als je de ene cel bewust wijzigt de andere cel wordt leeggemaakt

John

Het invullen betreft dan alleen de prijs per eenheid, of moet jij nog op andere bereiken kruisjes invullen? Is het niet makkelijker om ipv kruisjes gewoon 1 kolom te maken waarin je de prijs per eenheid invult?

Reactie op vraag

met het kruisje bepaal ik bij welke cellen dit moet worden opgeteld. Maar kan ik je op een of ander manier het hele bestand sturen zodat je kan zien wat er gebeurt als je het kruisje invult?

JoSno

Hmm ik weet wel dat dit door middel van VBA moet, heb je al gekeken bij datgeen ik jou naar verwezen heb. Zoiets moet je een code ontwerpen en dan zonder rij verwijderen maar met cel verwijderen. Maar ik kan dat zelf helaas ook niet....

Josno, heb met iemand contact opgenomen die deze code eventueel zou kunnen bouwen. Hoop snel antwoord te hebben.

Het controleren van de kruisjes kan gemakkelijk via Data-Validatie.
Deze wist wel niet de andere kruisjes maar je kunt tenminste geen 2 kruisjes op dezelfde lijn invullen.

Zie maar het bestand.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Thanks

Het controleren van de kruisjes kan gemakkelijk via Data-Validatie.
Deze wist wel niet de andere kruisjes maar je kunt tenminste geen 2 kruisjes op dezelfde lijn invullen.Cobbe Zie maar het bestand

Dank je wel voor de mooie oplossing

JoSno

.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan