Ik ben bezig met een receptenboek en dankzij jullie is het inzetten van nieuwe recepten veel makkelijker gegaan. Ik heb er zelfs een kostenberekening in kunnen verwerken om aan te tonen hoeveel ik kwijt ben om een bepaald recept te maken. Iets waar ik zonder jullie hulp niet ver mee kwam.
Nu heb ik toch 2 vraagjes:
- OPGELOST -
#1: ik wil graag dat er een cel gevuld word als ik een waarde invul in de cel ernaast.
In dit geval moet er in elke cel van kolom C het teken ⃝ weergegeven worden als er in de aangrenzende cel in kolom D wat ingevuld word.
Op het moment dat er niets word ingevuld in de cel van kolom D, moet de cel in kolom C leeg blijven.
#2: Is het mogelijk dat de cel eigenschap automatisch word aangepast?
Ik heb dankzij jullie hulp ervoor kunnen zorgen dat de kostenberekening een stuk makkelijker gaat aangezien er geen gram of milliliter meer achter de waarde staat.
Nu moet ik wel handmatig de cellen aanpassen voor gram of milliliter. Kan ik dit automatisch laten doen?
Ik heb een voorbeeld meegestuurd.
In kolom C zie je vraag 1 handmatig verwerkt (Oplossing is erin verwerkt)
In kolom D zie je vraag 2 handmatig verwerkt
Bekijk bijlage Voorbeeld recepten.xlsx
Nu heb ik toch 2 vraagjes:
- OPGELOST -
#1: ik wil graag dat er een cel gevuld word als ik een waarde invul in de cel ernaast.
In dit geval moet er in elke cel van kolom C het teken ⃝ weergegeven worden als er in de aangrenzende cel in kolom D wat ingevuld word.
Op het moment dat er niets word ingevuld in de cel van kolom D, moet de cel in kolom C leeg blijven.
#2: Is het mogelijk dat de cel eigenschap automatisch word aangepast?
Ik heb dankzij jullie hulp ervoor kunnen zorgen dat de kostenberekening een stuk makkelijker gaat aangezien er geen gram of milliliter meer achter de waarde staat.
Nu moet ik wel handmatig de cellen aanpassen voor gram of milliliter. Kan ik dit automatisch laten doen?
Ik heb een voorbeeld meegestuurd.
In kolom C zie je vraag 1 handmatig verwerkt (Oplossing is erin verwerkt)
In kolom D zie je vraag 2 handmatig verwerkt
Bekijk bijlage Voorbeeld recepten.xlsx
Laatst bewerkt: