• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel automatisch vullen op basis van gegevens andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reinard82

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2011
Bekijk bijlage Voorbeeld bestand.xlsBeste mensen,

Ik ben op zoek naar een formule, die in het voorbeeldbestand cel C5 (in tabblad 'Overzicht') vult op basis van hetgeen dat is ingevuld in cel B5. In cel C5 moet de wijk komen te staan die bij het adres hoort. In welke wijk elk adres ligt is terug te vinden in het tabblad 'Data'. Ik vermoed dat een en ander opgelost kan worden met een combinatie van een 'verticaal zoeken' en een 'als' functie. Probleem is echter dat mijn kennis van Excel te beperkt is om dit zelf op te lossen.

Ik hoop dat bovenstaande enigszins duidelijk is. Mocht dit niet zo zijn, dan hoor ik dat graag. Bij voorbaat dank.

Onderstaande formule in C5 tabblad Overzicht zetten, en dan door trekken naar beneden.

Code:
=VLOOKUP(B5;Data!$A$1:$B$500;2;0)

RaymondC dank voor je snelle antwoord. Wanneer ik de formule in mijn voorbeeld bestand invoeg en cel B5 vul met een adres dat voorkomt in tabblad data geeft cel C5 een foutmelding: 'ongeldige naam'. De formule werkt dus helaas nog niet. Nog suggesties?

Doh! Dat had ik zelf kunnen bedenken. In ieder geval super bedankt. Hij werkt nu!

Graag dan nog de vraag op opgelost zetten.
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Het blijkt toch nog niet geheel naar behoren te werken. De formule werkt nu alleen wanneer ik de adressen copy paste vanuit tabblad 'Data'. Wanneer de adressen in tabblad overzicht worden ingetypt herkent de formule de adressen echter nog niet. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

staan celeigenschappen van beide gelijk?
zijn de adressen precies het zelfde geschreven? (spaties, afkortingen, ......)

Volgens mij staan de instellingen exact gelijk (overigens niet in het bijgevoegd voorbeeldbestand). In eerste instantie dacht ik ook dat het hieraan moest liggen, maar ik heb het adres precies hetzelfde geschreven en de celinstellingen gelijk gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan