Cel bereik vastzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

desintox

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2008
Ik zit al een tijdje met een probleem om een celbereik effectief vast te zetten, no matter what.
Even uitleggen...

Ik heb een statistieken pagina die dagelijks een 20-tal nieuwe rijen krijgt toegevoegd,
de rijen worden iedere keer vanboven aan toegevoegd.

Dus bv.
A2 = Naam 1
A3 = Naam 2
als ik dan een nieuwe rij toevoeg verschuift uiteraard Naam 1 naar A3 en Naam 2 naar A4.
Ik heb een berekening ergens in mijn tabel staan die ALTIJD op cel A2 zijn waarde moet zoeken.
Uiteraard als ik een nieuwe rij toevoeg dan veranderd de A2 in mijn berekening ook naar A3.

Een voorbeeldje hiervan kan bv. zijn, dat ik in een andere cel wil laten zien welk het laatste nieuwe product is dat toegevoegd word.
Het nieuwste product zal dus altijd op A2 komen te staan, zelfs als ik een nieuwe rij toevoeg dan word dat het nieuwe product en dat is tevens weer A2.
Maar altijd als ik een nieuwe rij toevoeg dan veranderd A2 in mijn berekening naar A3.. A4..A5, die ik dus altijd opnieuw manueel terug op A2 moet zetten.
Vast zetten met $A$2 werkt ook niet, want bij iedere rij veranderd ook zelfs dit.
Een ander voorbeeldje met bereik kan zijn dat ik wil tellen hoeveel keer een bepaald product voorkomt in een tabel, mijn bereik is (A2:A100) en ik wil dat hij altijd op A2 start, de A100 moet telkens vermeerderen als ik een rij toevoeg. (Het is vooral voor het bereik dat ik de oplossing nodig heb).

Heb al verschillende websites en info pagina's nagekeken, maar ik vind nergens hoe ik dit kan oplossen.

Kan iemand mij aub verder helpen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan