• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel bestaande uit 3naamdelen omdraaien

• Onderwerp starter Onderwerp starter sstt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sstt

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2015
Hey

Zou het kunnen dat onderstaande formule niet gemaakt is om rekening te houden met 3 namen: vb Rudi Van Damme
=VLOOKUP(MID(A208;FIND(" ";A208)+1;LEN(A208))&" "&LEFT(A208;FIND(" ";A208));'D personeelslijst'!$A$1:$Q$222;2;TRUE)

Ik heb een sporadische controle gedaan en er zitten wat fouten in de resultaten..

Groetjes
San

Doe er eens een voorbeeldje bij, want we staan hier doorgaans niet te popelen om zelf data in te moeten kloppen. Die tijd steken we liever in het vinden van een oplossing.

Zal vast wel wat fout kunnen gaan inderdaad. Zo heeft Vlookup volgens mij het nadeel dat wanneer hem laat zoeken in kolom A om de waarde van kolom b te geven, de formule bij de gevonden criteriawaarde, de eerst volgende waarde in kolom b geeft.

Zo levert Vlookup bij zoek term harry in onderstaand voorbeeld 0698765432 als waarde

[table="width: 250"]
[tr]
[td]A[/td]
[td]B[/td]
[/tr]
[tr]
[td]paul[/td]
[td]061234567[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Harry[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Eva[/td]
[td]0698765432[/td]
[/tr]
[/table]

De formule INDEX is wat dat betreft "veiliger"

Edit:

Blijkbaar is dit onzin, mijn excuses

Laatst bewerkt:
Onzin dat 'Index-Vergelijken' veiliger is dan Vert.Zoeken.
Om het laatste argument van beide functies draait het.

Als je TRUE als benaderen hebt staan terwijl het FALSE moet zijn, geeft dit inderdaad verkeerde resultaten.
Lees de Help van Excel maar eens aandachtig door, en niet halverwege stoppen omdat je denkt dat je het wel weet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan