• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel blokkeren tegen datum en tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ukkie1964

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2018
Berichten
11
Goedendag,

Ik ben al langere tijd op zoek naar een oplossing voor mijn probleem.
Alleen helaas nog niet gevonden, of misschien wel verkeerd gezocht.
Bij ons bedrijf moeten de werknemers een soort dagstaatje in excel invullen.
Alleen de cellen die ze in moeten vullen zijn niet beveiligd te schrijven, omdat ze anders niets in kunnen vullen.
De rest van de cellen zijn wel beveiligd (er zit geen wachtwoord op), zodat er geen formules verwijderd worden.
Alleen nu gebeurt het regelmatig dat ze in kolom J, bij objectnr. of kolom K Werkorder, een datum of tijd invullen.
Ondanks dat het blad beveiligd is wordt de cel veranderd van een standaardnotatie naar een tijd of datumnotatie.
Als ze daar per ongeluk een datum of een tijd hebben ingevuld kunnen ze naderhand geen getal meer invoeren.
Heb al wel aangegeven, dat ze de bovenliggende of onderliggende cel naar de betreffende cel kunnen doorvoeren, maar dat snappen ze niet.

Ik heb het veranderen van notatie al proberen te blokkeren via gegevensvalidatie, maar bij objectnr. kunnen zowel cijfers of een combinatie van cijfers en letters staan.
Dit werkte niet zoals ik wilde, ze konden nog steeds een datum of tijd invullen en de cel veranderd dan weer.

Is er een mogelijkheid om cellen (J5 t/mK24) te blokkeren voor een datum of een tijd.
Dus men kan in dit gevallen geen datum of tijd in de aangegeven cellen plaatsen.
Of is dat niet mogelijk?
 

Bijlagen

  • Dagstaat leeg test 01.xlsm
    55,3 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Popipipo,

Ik begin me te schamen. Ik heb helemaal niet aan TEKST als celformaat gedacht.
Maar het werkt wel, tijd en datum hebben nu geen invloed meer op de cel.

Dank je wel voor het helpen.


Groetjes
Corné
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan