cel = cel 1-cel2

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcske63

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 sep 2013
hallo,

ik heb een vraagje, ik ben een stockbeheer database aan het maken met access 2010dit lukt vrij aardig alleen heb ik 1 probleem namelijk het volgende;
er is een cel genaamd totaal aantal wat steeds een vaste waarde heeft een tweede cel moet ik een getal kunnen plaatsen en in de derde cel zou automatisch het resterend aantal moeten komen hoe kan ik dit doen in access.
ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niets ken van vba codes
groetjes Marc

In Excel (daar kom je gezien je taalgebruik vandaan ;) ) is dat nog wel een logische berekening die automatisch berekend wordt, maar in databases vinden berekeningen op een formulier alleen plaats na een gebeurtenis, bijvoorbeeld de gebeurtenis <Na bijwerken> of het invullen van een tekstveld. Het tekstveld met de vaste waarde kun je een standaardwaarde geven, zodat je dat nooit hoeft in te vullen. Het variabele getal sla je natuurlijk op, want anders ben je hem bij doorbladeren gelijk weer kwijt. Op het berekende veld maak je dan een formule die de twee andere velden optelt. Die formule voer je dan in bij de eigenschap <Besturingselementbron van het berekende veld. Voorbeeldje:
Code:
=[txtTotaal]+[txtAantal]
Ik heb hierbij een tekstveld [txtBerekening] gemaakt, die dus als Besturingselementbron de bovenstaande formule krijgt, die twee tekstvelden optelt. De tekstvelden zijn gekoppeld aan respectievelijk Totaal (met de standaardwaarde) en Aantal, voor het variabele veld.
Vul je nu iets in op het formulier bij txtAantal, dan wordt gelijk de berekening uitgevoerd. Je hoeft daarvoor dus niks met VBA te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan