• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel een vaste (onzichtbare) waarde geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

kefstar88

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Beste Excel kenners,

Ik zoek (waarschijnlijk een simpele) oplossing voor mijn probleem.
In een werkblad ben ik bezig met het maken van een standaard offerte hulpmiddeltje.
Nu moet er het volgende gebeuren:

1 2 3
A
B
C

Cel A1, A2 etc. hebben allemaal hun eigen prijs.
Het is de bedoeling dat als ik bijv. in cel A2 een 1 type, de prijs die aan deze cel is toegekend, wordt opgeteld bij een totaalbedrag onder aan mijn werkblad.

Kan iemand mij hier mee helpen?

Hartelijk bedankt

Kan je misschien even een voorbeeldje plaatsen van wat waar staat? Want als er een prijs in A1 staat en je zet er een 1 in dat is de prijs dus verdwenen! Waarschijnlijk bedoel je zoiets

Bijlagen

Beste VenA,

Ik heb een bestandje als voorbeeld bijgevoegd.
Wat ik bedoel is dat als ik bijvoorbeeld 2 containers a 4 m³ voor Grond nodig heb en 1 container a 6 m³ Hout, ik in cel D4 een 2 zet en in cel E6 een 1.
De prijzen per container verschillen natuurlijk en d.m.v. het aangeven van de hoeveelheid containers moet ik op een totaal uitkomen..

Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

En waar moet ik de prijzen dan vandaan toveren? Met andere woorden hoe ziet jouw prijzentabel eruit?

Dat kan excel toch zelf mbv de 'rand' formule :D

Tja ik blijf het niet invullen voor TS-ers. Is het een horizontaal of verticaal gevuld prijzenboek? Als jij het uit de vraag kan opmaken, houd ik je niet tegen:P

De prijs hiervan veranderd regelmatig dus die moet ik wel nog kunnen aanpassen..
Als voorbeeld kunt u gewoon fictieve prijzen gebruiken

Ik heb de prijzen in het bestandje er als voorbeeld bijgezet.
De bedoeling is nu dat ik de prijs niet zie, maar hier een getal kan neerzetten voor het aantal containers dat ik nodig heb.
De prijs wat er dan voor deze container staat, moet opgeteld worden en bij het totaal komen te staan.Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

In de tab "pb" heb ik jouw prijzenboek neergezet. In de tab "offerte" kan je nu spelen met het aantal containers.

Bijlagen

Dit is precies wat ik bedoel!
Bedankt VenA!

Ik moet het dus uit gaan vogelen met 'verticaal zoeken'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan