• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel een waarde geven zodat andere cellen beveiligd worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appleyard

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 nov 2009
Heb mijn bestandje in de bijlage gestoken
Mijn vraag is de volgende:
Wanneer ik in de kolom aanwezig een 0 ingeef of geen waarde en deze dus rood is zouden de cellen uren en extra op dezelfde rij beveiligd moeten worden. Hierdoor wil ik dus vermijden dat wanneer ik nog niets heb ingevuld bij de desbetreffende werkenemer, ik geen uren kan typen die hij niet gemaakt heeft.
Wanneer ik in de kolom aanwezig een getal van 1 tot en met 3 ingeef moet de beveiliging weg gaan omdat deze persoon dan wel gewerkt heeft en ik dus zijn uren moet kunnen ingeven.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Appleyard,

Hier een voorbeeldje met gegevens validatie, dus zonder VBA (heb ik geen kaas van gegeten)
Bekijk het maar eens.

Bijlagen

In je bestand zit een macro die o.a. kijkt of er een waarde is gewijzigd in de C-kolom.
Is dat het geval en de waarde is 0 of 1 dan worden de cellen uren en extra op dezelfde regel geblokkeerd.
Tevens is en wordt het werkblad beveiligd (zonder wachtwoord).

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan