ik wil graag een grote tabel maken met als kolom namen datums, opgesplitst in een dagdeel (AM/PM), ik wil ook graag een rij met de weeknummer en een aparte rij met de maand. Dit moet (als het kan atomatisch gaan als je in 1 cel het jaartal plaatst
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
De 1e rij in de werktabel klopt volgens mij"het weekoverzicht heb ik bij compleet"
Bedoel je hiermee bijna? Want allerminst compleet lijkt mij zo en nog fout ook.
Wat ik graag wil tellen is hoeveel een bepaald getal voorkomt in een rij.Met optelgrafiekjes bedoel je opteltabellen?
En wat wil je precies tellen? Het aantal dagdelen per week en per rij waarin een getal is ingevuld?
Inderdaad het aantal lege cellenWat betekent "leeg"? Als je aantallen niet lege cellen wilt tellen kun je de cellen met "leeg" beter leeg laten.
Inderdaad 52 weekgetallen, 12 maandtabellen en 1 jaartabelWil je het weeknummer/maandnummer in de (samengevoegde) cellen M18 resp. M32 kunnen opgeven? Je wilt toch niet 52 weektabellen en 12 maandtabellen hoop ik.
Dan kloppen de formules niet volgens mijEn als je toch met samengevoegde cellen werkt zou ik op de rijen 2 en 3 ook samengevoegde cellen voor week en maand gebruiken.
Als je zoiets wil maken verwijde dan alle samengevoegde cellen.
cellen samenvoegen is enkel goed om een kleurboek te maken niet om te rekenen in excel.
Sorry, maar dit is juist zoals ik het niet wil, je hebt nu alles omgedraaid in een verticale tabel, ik wil bewust een horizontale tabel met gegevens (persoonlijke voorkeur). In ieder geval wel bedankt voor het meedenken.gebruik excel zoals het moet, daar zitten genoeg slimme mensen je moet excel niet opnieuw uitvinden.
Dank je wel, Ik heb hem een klein beetje aangepast, maar dit is uiteindelijk wat ik zocht. Ik heb de pull down menu eruit gehaald, en elke week en maand apart erin gezet. Uiteindelijk moet ik met de resultaten per week/maand/jaar weer grafieken maken enz enz.Zo dan:
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.