• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel eigenschap

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daneron

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Berichten
186
Hoi,

De produktenlijst die we gebruiken is geimporteerd naar excel, de ene computer geeft verkeerde getallen weer bijvoorbeeld 1000000 ipv 10 en de ander pc geeft normale waardes aan ( 10 = 10 ipv 1000000)

Omdat ik met access werk en er een heel programma omheen aan het bouwen ben wil ik niet afhankelijk zijn van anderen (door periodiek het bestand op te moeten vragen in de normale weergave), andere mogelijkheden zoals het zelf importeren gaat niet ivm machtigingen.

Heb geprobeerd door een tweede werkblad de waardes te / 10000 maar dan kan ik het niet updaten omdat de velden zijn gekoppeld. :( of het is gewoon een hele klus waarvan ik niet weet of het perspectief heeft.

Heb het idee dat het een kleinigheidje is maar waar zit het 'm in ?

alvast bedankt,
 
Zou het iets te maken kunnen hebben met de landen instelling van de pc's
Bij een van de 2 zou de punt als scheidingsteken tussen 1000 tallen kunnen betekenen en bij de ander als decimaal teken?
Een tweede aandachtspunt bij opties staat de automatische decimale punt aangevinkt.
 
Meerdere excel files staan op deze server en alleen deze file toont dit mankement :confused:

De verantwoordelijke geeft aan dat de file wel goed wordt weergeven op pc1 (hij begrijpt ook niet hoe dit kan) maar niet op pc2, 3 of 4, snap er geen hout van.

Heb in het configuratie scherm de decimalen en punt gewijzigd maar zonder resultaat.

niemand zoiets meegemaakt > oplossing?

heeft ASCII-tekenset hier iets mee te maken?
 
Laatst bewerkt:
Opgelost, wat popipipo aangaf klopt wel alleen lukt het me thuis op de pc niet.

Via een sysbeheerder de tip gekregen om de landinstellingen op de pc van het werk te wijzigen, toen was het wel goed.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan