• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel eigenschappen

Status
Niet open voor verdere reacties.

deSmid

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2001
Binnen mijn werkblad heb ik het volgende staan om de waarde van de geselecteerde cel weer te geven in A1

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Range("a1").Value = ActiveCell.Column
End Sub

Dit werkt op zich goed maar heb hierbij soms het probleem de de opmaak/celeigenschap vanzelf veranderd en meestal is dit dan in opmaak 'Datum'.
Kan ik deze cel A1 ook via VBA de opmaak 'Standaard' geven. of is er een andere manier om dit probleem op te lossen?

Mvrgrt,
deSmid.

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Range("a1").Value = ActiveCell.Column
Selection.NumberFormat = "General"
End Sub

Met macro opgenomen.

Pierre

Helaas werkt dit niet binnen mijn werkblad. Deze weg heb ik ook geprobeerd omdat via Marco maken vaak al een stukje VBA krijgt waarmee je verder kunt.
Deze oplossing geeft ook aan dat er een fout is gemaakt.

Range("A1").Select
Selection.NumberFormat = "General"

Alleen door ook de cel te selecteren kan het wel, maar nogmaals niet binnen mijn werkblad waarbij A1 door invloed van andere gegevens. De inhoud van de cel die ik met de muis of cursortoetsen selecteer wordt weergegeven in A1 en alles wat in A1 getoond wordt moet van opmaak Standaard zijn.

mvrgrt,
deSmid.

Als je maar blijft zoeken kom je er wel.
Voor mij is dit probleem ook weer opgelost met het volgende.

Range("A1").NumberFormat = "General"

Slechts nog een klein probleempje.
Ik heb de cellen A1 en B1 samengevoegd dus wordt het bovenstaande vervangen door

Range("A1:B1").NumberFormat = "General"

Als ik nu mijn werkblad beveilig, komt er een foutmelding op deze regel.
Ook als ik via celeigenschappen A1 en B1 afvink voor blokkeren.
Hoe zou dit kunnen worden opgelost?

Wie weet raad?

mvrgrt,
deSmid.
:)

Dit laatste kan misschien worden opgelost door via VBA de beveiliging van hetwerkblad af te halen en daarna weer te beveiligen.

deSmid

zo misschien :

Sub X()
ActiveSheet.Unprotect
Range("A1:B1").NumberFormat = "General"
ActiveSheet.Protect
End Sub

Pierre

Bedankt Pierre, deze oplossing had ik er inderdaad voor gebruikt. Hierbij niet alleen Range("A1:B1").NumberFormat = "General", maar nog wat van die dingen.
Helaas is op deze manier de beveiliging wel heel eenvoudig op te heffen, met op zonder wachtwoord. Toegegeven dat het verhaal beveiligen en wachtwoorden binnen office een zwak verhaal is.

Nogmaals, voor mij is dit opgelost.
Bedankt,
Grt. deSmid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan