• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel formaat 2006/1 aanpassen naar 2006/01

Status
Niet open voor verdere reacties.

S.Teeling

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2005
Hallo,

ik ben op zoek naar de code om het 'format' van de cel overal op 7 karakters te zetten. Dus 2006/1 moet dan worden 2006/01.
De code moet dus in de betreffende kolom bij de de cellen met 6 karakters een 0 achter de / zetten. Ik wil deze macro met een knop starten.

De data is geexporteerd uit de financiele applicatie en het is niet mogelijk het formaat daar aan te passen. In bijgaand file heb ik wat geprobeerd met de functies LEFT en MID maar dit geeft niet het gewenste resultaat. Daarbij krijg ik het niet voor elkaar dat de macro 'doorloopt' naar de volgende cel.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Bijlagen

Code:
Sub Aanpassen()
'
' Aanpassen Macro
' De macro is opgenomen op 7-6-2006 door --.
'

'
    Range("F4").Select
    Selection.AutoFill Destination:=Range("F4:F15")
    Range("F4:F15").Select
    Range("F4").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = _
        "=IF(LEN(RC[-1])=6,LEFT(RC[-1],5)&0&RIGHT(RC[-1],1),RC[-1])"
    Range("F4").Select
    Selection.AutoFill Destination:=Range("F4:F15")
    Range("F4:F15").Select
    Selection.Copy
    Range("F4").Select
    Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks _
        :=False, Transpose:=False
    Range("F4").Select
    ActiveSheet.Paste
    Application.CutCopyMode = False
    Range("F4").Select

is de macro die je zou kunnen gebruiken.

formule is =ALS(LENGTE(E4)=6;LINKS(E4;5)&0&RECHTS(E4;1);E4)

Aanpassen aan jou feitelijke situatie zal nog wel wat aanpassingen vragen. Nu werkt het alleen voor de range F4 t/m F15, dwz bij waarden in E4 t/m E15.
Afhankelijk van je bron bestand zal e.a. in de code aanpast moeten worden. dat kan wel maar is wat lastig als je niet echt weer hoe het er in je export file uitziet (welke kolom, staat er data boven/onder etc).

Laatst bewerkt:
Op zich werkt deze formule goed, mijn dank hiervoor.

Heeft iemand echter een idee hoe dit middels een code is op te lossen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan