• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel gegevens aan elkaar koppelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dolphin1976

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2014
Goedendag allemaal,

Ik probeer een inventarislijst te maken met daar in een zoekfunctie.

Bijvoorbeeld:

We hebben de kolommen: laptopnr - gebruikersnaam - hardware info- data

Nu wil ik via een pull down menu een laptopnummer selecteren (dit is mij gelukt met data validation)
Maar dan laat die alleen het laptopnummer zien en die bijbehorende gegevens als gebruiker hardware info etc etc. NIET

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zodat wanneer ik de betreffende laptopnummer selecteer ik dan automatisch ook de andere gegevens erbij krijg?

Ik gebruik excel 2010.

Alvast bedankt,
Dolphin

Via een zoekfunctie.
Bijvoorbeeld
- Vert.Zoeken
- Index
- Verschuiving

Voeg anders een voorbeeldbestand bij.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Formule voor B3:

Code:
=VERT.ZOEKEN($A$3;A4:I24;KOLOM())

of

Code:
=VERSCHUIVING($A$3;VERGELIJKEN($A$3;laptopnr;0);KOLOM()-1;1;1)
De formule kan je naar rechts slepen voor de overige cellen.
Er zijn overigens nog wel een paar zoekmogelijkheden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Sorry ik begrijp helaas niet wat je bedoelt.
Ik heb je code in de eerste gele cel gezet maar krijg foutmeldingen dat het niet werkt.

Is het de bedoeling dat ik =VERT.ZOEKEN($A$3;A4:I24;KOLOM()) in de eerste gele cel zet?
En dat die dan bij het selecteren van de laptopnummer of naam gebruiker alle info mee neem?

Kijk het mag ook in een nieuwe sheet komen te staan. Dat ik daar een zoekmachine oid krijg waar ik kan zoeken op laptopnummer of naam gebruiker dat ik dan daaronder de gewenste gegevens te zien krijg.

Hoe doe ik dat?

Sorry ben een Noob met excel dus heb echt een stap voor stap uitleg nodig hoe ik dit het beste op kan pakken.

Ik heb de formule in het bestand geplaatst.
Mocht er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Oke super bedankt nu snap ik dit stukje.

Maar...

Nu maak ik ook dat pull down menutje op de gebruikersnaam maar dan werkt het verticaal zoeken niet.
Althans dan wordt de gele balk in dit geval niet gevuld.

Ik wil dus dat het mogelijk is dat ik op alle aanwezige velden zou kunnen zoeken/selecteren en dat het dan in de gele balk neer gezet wordt.

Snap je mij nog?

Als je nu in 1 van de gele cellen een wijziging aanbrengt, zoekt Excel naar de betreffende regel en zet in de gele cellen de bijbehorende gegevens neer.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Dank je.
Jij ook, als je de vraag op opgelost zet (bovenaan de pagina).
Bvd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan