Cel in Excel een kleur geven bij zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammadenise

Verenigingslid
Lid geworden
5 nov 2006
Goedemiddag,

Is het mogelijk om een cel een kleur te geven bij de functie Zoeken? Nu staat er alleen een dikker randje omheen en moeilijk te zien.
Het zou veel gemakkelijker zijn als de cel waar de gezochte informatie instaat, een kleurtje heeft, zodat je in één oogopslag ziet waar het staat.

Alvast dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Denise

Wat wil je precies, en hoe doe je dat zoeken dan?

Dank voor je reactie.

via Control + F open ik het Zoek- en Vervangvenster en vul bij Zoeken naar: mijn zoekwoord in.
Vervolgens markeert Excel het gevonden woord met een dikker lijntje om de cel heen.
Dit is zo slecht zichtbaar, dat ik op zoek ben naar een oplossing dat, op het moment dat Excel mijn zoekwoord in de cel heeft gevonden, de desbetreffende cel gekleurd wordt, zodat ik het in één keer zie in mijn database van meer dan 500 regels :cool:

Met vriendelijke groet,
Denise

Probeer dit eens op een werkblad:
Code:
Private Sub Workbook_SheetSelectionChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
    Sh.UsedRange.Interior.ColorIndex = 27   'change colorindex to select background color
    Target.Interior.ColorIndex = 32         'change colorindex to select active cell color
End Sub

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    ActiveSheet.UsedRange.Interior.ColorIndex = 32   'change colorindex to select background color
    Target.Interior.ColorIndex = 27         'change colorindex to select active cell color
End Sub

Het ziet er niet uit, maar geeft wel een idee :).

Zonder VBA

Druk 2 x op <Ctrl> +a het hele werkblad is nu geselecteerd wat een ander kleur geeft. Druk vervolgens op <Ctrl> + f (zoeken)

Knipsel1.JPG

Met 1 keer pijltje omhoog en 1x omlaag de richting maakt niet zoveel uit sta je ook in de gevonden cel. Het adres van de gevonden cel staat staat ook nog eens in het 'naamvak'

Knipsel.JPG

Klopt. Is afhankelijk van de indeling van jouw werkblad en waar je staat.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan