• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel in kolom 1 oplichten bij typen in rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald87

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2017
Goedemorgen,

Ik heb diverse topics gevonden waarbij een hele rij oplicht wanneer je op die bepaalde rij staat met de muis, echter niet helemaal wat ik zoek.

Wat ik graag voor elkaar wil krijgen is, wanneer ik in een bepaalde cel iets typ, alleen de naam oplicht die in de eerste kolom staat van die rij.
De eerste kolom bevat dus de naam van iemand en op die manier is het duidelijker dat ik de gegevens bij de juiste persoon invul.

Hopelijk is dit duidelijk genoeg zo.

Met vriendelijke groet,
Ronald

En je voorbeeld document?

zo?

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Cells.Interior.Color = xlNone
Cells(Target.Row, 1).Interior.Color = vbRed
End Sub

Dat is inderdaad wat ik zoek, echter wanneer ik dit gebruik verdwijnen alle andere kleuren die ik in het werkblad heb gebruikt.
En is het ook mogelijk dat de cel in kolom 1 alleen oplicht wanneer je in die rij iets typt?

Zal nog proberen een voorbeeld document toe te voegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Moet dat voor, tijdens of na het aanslaan van de toetsen?

Emiel,

Liefst tijdens.
Mocht dat toch niet lekker werken is een code voor voor het aanslaan van de toetsen misschien ook wel handig.

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Ronald87,

Ik heb de overbodige quotes maar even weggehaald :)

m.v.g
Rick van Lieshout

SjonR, dat is top!
Echter als ik de code in mijn bestand plak dan gebeurd er vreemd genoeg niets.
Enig idee wat ik fout kan doen?

Het is een combi van een klein stukje code en voorwaardelijke opmaak. Zie de bovenste regel:

Screen Shot 12-07-18 at 04.48 PM.PNG

Sjon, oke dus ik moet de code erin zetten en dan die bovenste regel ergens bij voorwaardelijke opmaak erin zetten?
Zoja, waar in voorwaardelijke opmaak doe ik dat?
Ga ik daar maandag even mee bezig.

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan