• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel in kolom bepaalde waarde, dan signaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb naar jouw bestandje gekeken, en met mij 25 andere forumleden.

Ik snap niet helemaal wanneer deze melding moet komen.

Nu je ook van de andere leden geen reactie hebt gehad, is de vraag misschien toch niet geheel duidelijk.

dus als de waarde in kolom E (overal 170) gelijk is aan een waarde in kolom D (20) moet in G2 het bedrag te komen van D2?

Laat eens even weten of ik het goed begrepen heb.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Ik zal het proberen te verduidelijken, Als de ask hetzelfde is als een van de waardes in de kolom ask dan wil ik een melding hebben van " koop " met de waarde van de betreffende cel die overeen komt. Hetzelfde wil ik ook voor de bid " verkoop" bijv 20

Heb de sheet aangespast hoop dat ik het heb kunnden verduidelijken,

Groetjes

Bijlagen

Beste michielaliasv;

als bijlage mijn oplossing in kolom J en K.

Ik zou de koop en verkoopbedragen ook in dezelfde kolom zetten als de gegevens.

Daarnaast staan alle bedragen tussen haakjes (excel) herkent deze dan, afhankelijk van de instelling als een negatief bedrag. (Daarom heb ik de bedragen in de blauwe velden aangepast).

Via voorwaardelijk opmaak is de kleur (rood en groen) aan te passen.

Laat eens weten op deze oplossing is wat je bedoelt.

Oeldere

Bijlagen

Beste oeldere,

veel dank voor jouw inzet, echter dit is niet geheel wat ik wil en het functioneert niet helemaal. Wellicht dat ik toch nog te onduidelijk was.
C D G
???
own bid own ask
(21,00) (20,00)
(21,50) (20,50)
(22,00) (21,00)
(22,50) (21,50)
(23,00) (22,00)
(23,50) (22,50)
(24,00) (23,00)
(24,50) (23,50)
(25,00) (24,00)
(25,50) (24,50)

BID ASK
25 0 indien de ask overeenkomt met een waarde in kolom D dan wil ik graag in G2 een signaal krijgen. Bijvoorbeeld als de ASK op 20,50 staat dan zou ik in G2 KOOP 20,50 willen krijgen Indien de ask op 21.66 staat zou ik niks moeten zien. Indien de ASK op 24,50 staat zou ik koop 24,5 willen krijgen in G2 enz enz enz dit zelfde ook voor de bid dus indien de bid op 21 staat zou ik graag in G4 het signaal willen hebben van verkoop 21 enz enz

Veel dank Michiel

Beste oeldere,

veel dank voor jouw inzet, echter dit is niet geheel wat ik wil en het functioneert niet helemaal. Wellicht dat ik toch nog te onduidelijk was.
C D G
???
own bid own ask
(21,00) (20,00)
(21,50) (20,50)
(22,00) (21,00)
(22,50) (21,50)
(23,00) (22,00)
(23,50) (22,50)
(24,00) (23,00)
(24,50) (23,50)
(25,00) (24,00)
(25,50) (24,50)

BID ASK
25 0 indien de ask overeenkomt met een waarde in kolom D dan wil ik graag in G2 een signaal krijgen. Bijvoorbeeld als de ASK op 20,50 staat dan zou ik in G2 KOOP 20,50 willen krijgen Indien de ask op 21.66 staat zou ik niks moeten zien. Indien de ASK op 24,50 staat zou ik koop 24,5 willen krijgen in G2 enz enz enz dit zelfde ook voor de bid dus indien de bid op 21 staat zou ik graag in G4 het signaal willen hebben van verkoop 21 enz enz

Veel dank Michiel

Beste Michiel,

1) Geef eens aan waarom de bedragen tussen haakjes staan.
Ik heb al aangegeven dat dit als negatieve waarden kan worden gezien door excel.

2) Als er meerdere waardes voldoen aan het criteria (b.v. onder 24,00 voldoet 21; 22 en 23) kunnen niet alle uitkomsten in 1 cel worden weergegeven. Daarom is gekozen voor een aparte kolom. Deze kolom laat volgens mij toch zien welke bedragen voldoen aan het criteria koop.

Kun je dan ook nog eens aangeven, wat er dan niet goed gaat (of beter kan).

Oeldere

Laatst bewerkt:
Excuus voor de late reactie!

1. De bid en de ask die ik door krijg is ook negatief.

2. Er kunnen nooit 2 waardes zijn die gelijk zijn vandaar dat je alles wel in een cel kan plaatsen.

Heel simpel wat ik wil: als een van de statische waardes in de kolom Ask correspondeert met de dynamische ask geef koop signaal in enkele cel.Koop signaal betreft: Koop en dan de statische waarde die correspondeert met de ask.

Groetjes

Excuus voor de late reactie!

1. De bid en de ask die ik door krijg is ook negatief.
Je kunt dan in de toekomst beter je zoekwaarde ook negatief ingeven.

2. Er kunnen nooit 2 waardes zijn die gelijk zijn vandaar dat je alles wel in een cel kan plaatsen.

Heel simpel wat ik wil: als een van de statische waardes in de kolom Ask correspondeert met de dynamische ask geef koop signaal in enkele cel.Koop signaal betreft: Koop en dan de statische waarde die correspondeert met de ask.

Groetjes

Hierbij het aangepaste model.

Er wordt niet aangegeven in welke cel deze waarde bevindt.

Laat je ff weten, of dit is wat je bedoelt.

Oeldere

Bijlagen

Bedankt voor je inzet maar dit is niet wat ik bedoel, wellicht dat het allemaal niet duidelijk is overgekomen maar ik ga even verder kijken. Toch veel dank

Bedoel je het zo?
In bijgevoegd bestand zit een voorwaardelijke opmaak die kijkt naar de waardes van de cellen D15 en E15 en deze waardes worden vergeleken met de waardes in de kolommen C en D.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Bedankt voor je inzet maar dit is niet wat ik bedoel, wellicht dat het allemaal niet duidelijk is overgekomen maar ik ga even verder kijken. Toch veel dank

Beste michielaliasv,

Hoe bedoel je het dan wel precies?

Beste Roncancio,

de voorwaardelijk opmaak zoekt (in dit geval) alleen in cel c2 en (d4) of zie ik dat verkeerd?

waarschijnlijk is het de bedoeling om in de kolom C (en D) de waarde te zoeken
(die correspondeert met de waarde in rij 15).

Maar ik wacht de reactie van micielaliasv wel even af.

Oeldere

Beste michielaliasv,

Hoe bedoel je het dan wel precies?

Beste Roncancio,

de voorwaardelijk opmaak zoekt (in dit geval) alleen in cel c2 en (d4) of zie ik dat verkeerd?

waarschijnlijk is het de bedoeling om in de kolom C (en D) de waarde te zoeken
(die correspondeert met de waarde in rij 15).

Maar ik wacht de reactie van micielaliasv wel even af.

Oeldere

Elke cel in de C en D-kolom wordt gecontroleerd. Dus er kunnen dus meerdere cellen Ask en/of Bid weergeven.
Voorlopig wacht ik ook de reactie van de TS af voordat ik verdere actie onderneem.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Je bent een toppper hier kan ik wat mee bedankt!

Echter is het mogelijk om de uitkomsten van de ASK en de uitkomsten van de BID in een CEL te vermelden?

Zodra er een wijziging plaatsvindt in D15 of E15, wordt er in cellen G1 of H1 de gegevens ingevuld.
Bovendien hoor je een Biep.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Dit is helemaal top!!!! 2 vraagjes nog hoe heb je dit gedaan? ik bedoel waar kan ik mutaties aanbrengen? 2 hoe regel ik het geluid als ik er geen zin meer in heb?

Ik moet dit aanpassen aan mijn eigen sheet. ik moe de kolommen zijn anders en de cellen uitkomst waar kan ik dit aanpassen in visual?

Thanks ben hier heel heel blij mee

Dit is helemaal top!!!! 2 vraagjes nog hoe heb je dit gedaan? ik bedoel waar kan ik mutaties aanbrengen? 2 hoe regel ik het geluid als ik er geen zin meer in heb?

Ik moet dit aanpassen aan mijn eigen sheet. ik moe de kolommen zijn anders en de cellen uitkomst waar kan ik dit aanpassen in visual?

Thanks ben hier heel heel blij mee

De code staat in de Visual Basic Editor.
Als je geen geluid wilt horen dan kan je de BEEP verwijderen of het geluid uitzetten uiteraard.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dag had ik gezien thanks,

Hoe specificeer ik de kolommen. In mijn geval = kolom ask J23-J30 Kolom BID I 23 - I 30

Uitkomst cellen I en J 18 waar pas ik dat dan aan?

Zo iets (ongetest).

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim rBereik As Range
If Not Intersect(Target, Range("I18:J18")) Is Nothing Then
    For Each rBereik In Range(Cells(2, Target.Column), Cells(17, Target.Column))
        If rBereik.Value >= -Cells(18, Target.Column) - 0.1 And rBereik.Value <= -Cells(18, Target.Column) + 0.1 Then
            Beep
            Cells(1, Target.Column + 3).Value = Cells(18, Target.Column) & ": " & Format(rBereik.Value, "#.00")
        End If
    Next

End If
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan