• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost cel kleur aan waarde koppelen

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

windmolen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2025
ik wil cellen een opvulkleur geven, deze opvulkleur moet gekoppeld worden aan een bedrag, dus een kleur stelt een bedrag voor, alleen is dit per cel anders. het bedrag zelf moet alleen niet in de cel te zien zijn. er zijn drie verschillende kleuren, rood is een bedrag, geel en groen zijn op dit moment nul, maar eventueel in de toekomst ook een bedrag. Na enige tijd moet de kleur van de cel ook van rood naar groen of geel en omgekeerd veranderd worden en dus de waarde in de cel ook.
Deze bedragen moeten aan het eind met de som functie berekend kunnen worden. hoe kan dit gemaakt worden?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Welkom op HelpMij.

Dus cellen waar een bedrag in staat moeten rood worden maar het bedrag mag niet zichtbaar zijn.
Cellen waar een nul in staat moeten of groen of geel zijn, maar kunnen in de toekomst een bedrag bevatten. Maar na een tijdje moeten de rode cellen ook groen of geel kunnen worden en je wilt ze kunnen optellen.

Lees je vraag nog eens goed door en leg het dan opnieuw uit.;)

dit komt een heel eind in de richting, alleen kan ik nu een rode cel niet meer zomaar in een groene cel veranderen (en ik snap niet helemaal hoe het getal in de cel komt?)

is dit wat je ervan verlangt? (niet dat ik begrijp wat voor zinloze bedoeling dit is.Als je een kleurboek wil maken zijn er betere programma's dan excel.)

Bijlagen

nee, ik bedoelde eigenlijk wat anders, mijn bedoeling was om als ik een cel rood opvulde, dat deze automatisch in rij x waarde 15 kreeg, veranderde ik de cel naar geel, dat de waarde automatisch naar 5 zou gaan. deed ik dezelfde kleurwisseling in rij y, dan moesten de waarden van 70 naar 7 veranderen.
Maar zoals het nu gedaan is met de tekst dezelfde kleur geven als de cel, is ook een manier. Ik had eerst de hoop dat hier een formule voor was, maar zo werkt het ook. Dank u.

Kun je misschien uitleggen hoe en waarom je dit op zo'n manier wilt doen.
Het is namelijk veel eenvoudiger om een cel een kleur te geven nav een getal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan