• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kleur automatisch aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maikelspain

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2010
Hallo ik heb de volgende vraag:

ik heb een prijslijst voor mijn zaak gemaakt en wil dat de celkleur automatisch wijzigt bij verandering, het gaat om het volgende.

bijvoorbeeld:

[table="width: 500, class: grid"]
[tr]
[td]A[/td]
[td]B[/td]
[td]C[/td]
[td]D[/td]
[td]E[/td]
[/tr]
[tr]
[td]1[/td]
[td]2[/td]
[td]3[/td]
[td]4[/td]
[td]10[/td]
[/tr]
[tr]
[td]2[/td]
[td]4[/td]
[td]6[/td]
[td]8[/td]
[td]20[/td]
[/tr]
[/table]

De gegevens van cellen A / B / C / D worden automatisch uit een ander Excel blad gehaald.
Cel E rekent automatisch het bedrag uit van A + B + C + D.
Zodra 1 van de cellen A / B / C / D aangepast word veranderd het bedrag in Cel E.
Nu zou ik graag willen dat de Kleur van cel E veranderd bij wijziging zodat ik kan zien dat het totaal bedrag veranderd is.
Op dit moment lukt het mij om dat de toen door iedere cel te selecteren en dan voorwaardelijk opmaak groter dan en voorwaardelijke opmaak kleiner dan toe te passen, maar omdat het hier gaat om ongeveer 500 rijen ben ik hier meer dan 1 uur mee bezig en ben ik op zoek naar een snellere oplossing.

Graag hoor ik van iemand als hier een oplossing voor is.

M.V.G

Maikel

En wat moet er gebeuren als het nadien nog eens wijzigt?

Als het is gewijzigd zal ik het handmatig aanpassen zodat het na de volgende wijziging weer het zelfde werkt.

Zet dan een (verborgen)hulpkolom F er naast met de handmatige som van telkens A;B;C;D
en vergelijk deze som met de nieuwe situatie in je Voorwaardelijke Opmaak.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan