• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cel kleuren aan de hand van een datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

boogje

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Hoi,

ik wil de kleur van een cel f3 laten veranderen als deze aan een bepaalde eis voldoet
namelijk als f3 < r3 groen als f3 = r3 dan oranje als f3 > 3 rood en als q3 gevuld is moet f3 blauw worden.
het leuk met niet met voorwaardelijke opmaak denk dat dat aan de formule ligt in f3

wie is zo vriendelijk en helpt me?
onderstaand een voorbeeld excel

bijvoorbaat dank

boogje

Bijlagen

boogje,

je kunt dit gewoon bij voorwaardelijke opmaakt doen!

zij bijgevoegde bestand voor de oplossing. Je kunt de oplossing vinden door bij de voorwaardelijke opmaak op "regels beheren" te klikken.

Bijlagen

Speedy7912:
Er zijn 4 voorwaarden,
de vierde is: als Q3 niet leeg is, moet F3 blauw gekleurd zijn en bij jou is die groen.
In Excel 2007 kun je bij voorw. opmaak meer dan 3 regels instellen en hoewel dat in Excel 2002/2003 niet het geval is,
kan het toch met 3 regels (zie bijlage).

Boogje:
De celeigenschappen van C3 kun je beter instellen als "Aangepast" --> dddd
Kijk naar de formule die ik daarin heb geplaatst.
En ook die in F3 kan heel wat korter; uitgaande van wat er stond heb ik aangenomen dat een zaterdag en zondag niet voor kunnen komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan