• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Cel kleuren bij waarden andere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eizinga

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2012
Hallo,

Ik krijg het volgende niet voor elkaar:

In mijn bestand wil ik graag dat de cel F3 groen kleurt als er in de cellen F5 t/m F14 een waarde staat. In dit geval heb ik de waarden beperkt tot "ja" "nee" en "n.v.t." maar het zouden ook andere waarden kunnen zijn. Ik wil graag dat cel F3 controleert of er in de cellen F5 t/m F14 een waarde staat en dat F3 dan groen kleurt. Als er 1 of meerdere cellen in het bereik van F5 t/m F14 geen waarde staat dan moet de cel F3 wit blijven. Dus F3 moet alleen kleuren als in alle cellen in het bereik F5 t/m F14 een waarde staat.

Is er iemand die mij kan helpen ?

(zie voorbeeld bestand) Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

in F3:
Code:
=AANTALARG(F4:F15)
in voorwaardelijke opmaak
=F3<>12 en dan de kleur instellen

Hoi,

Bedankt voor de oplossing, al werkt bovenstaande niet helemaal.

Ik heb nu de code =AANTALARG(F4:F15) ingevoerd. Hij telt dan het aantal cellen met waarden in cel F3. Wanneer ik bij voorwaardelijk opmaak =F3<>12 invoer wordt F3 standaard groen. Ik heb dit opgelost door de cel groen te laten kleuren wanneer het aantal 10 is bereikt met als opmaak voor de tekst ook groen en de standaard opmaak is tekst en cel wit. Wat mij betreft zo opgelost al zou ik nog wel graag weten wat ik verkeerd doe met de voorwaardelijke opmaak =F3<>12.

(zie voorbeeld met mijn oplossing en uw oplossing) Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Groet,
André

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan